خبرگزاری کار ایران

اعضای جنبش فتح:

انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس معنایی جز تجاوز به خاک فلسطین ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۱۳۰

یکی از اعضای جنبش فتح از کشورهای عرب منطقه خواست که در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس سفارت‌هایشان را در واشنگتن تعطیل کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، سیاستمداران فلسطینی اقدام ایالات متحده مبنی بر انتقال سفارتش از تل‌آویو به بیت‌المقدس را محکوم کرده‌اند و آن را مرتبط با اشغال سرزمین‌های فلسطینی از سوی اسرائیل می‌دانند. 

«فیصل ابو شهلا»، از اعضای جنبش فتح، گفت که این اقدام آمریکا را چون «متجاوز» به خاک فلسطین نشان می‌دهد. انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس به معنای به رسمیت شناختن این شهر به‌عنوان پایتخت اسرائیل است. ابو شهلا در گفت‌وگویی با اسپوتنیک گفت: «آنچه اکنون شاهد آن هستیم اشغال زمین‌های ما است، کاری که پیشتر تنها اسرائیل انجامش داده بود.»

«روحی الفتاح»، از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح، سخنان همکار خود را تکرار کرد: «زمینی که سفارت آمریکا روی آن قرار دارد به‌صورت غیرقانونی اشغال شده است. آمریکایی‌ها سیاست شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل در زمین‌های فلسطین را ادامه می‌دهند.»

روحی الفتاح با اشاره به این‌که فلسطین در این رابطه با سازمان ملل شکایت خواهد کرد، ادامه داد: «آمریکایی‌ها نخواهند توانست وضعیت تاریخی بیت‌المقدس را، به‌عنوان پایتخت دولت مستقل فلسطینی، تغییر دهند.»

فیصل ابو شهلا در ادامه، آمریکا را مسئول به شهادت رسیدن ۶۰ فلسطینی در تظاهرات در مرز غزه و اسرائیل دانست. یک کودک هشت ماهه هم که در اثر استنشاق گاز اشک‌آور جان خود را از دست داد در میان شهدای این اعتراض‌ها قرار دارد. 

ابو شهلا از کشورهای عرب منطقه خواست که در اعتراض به این اقدام آمریکا سفارت‌هایشان را در واشنگتن تعطیل کنند. وی در ادامه اشاره کرد که اکنون «اقدام‌های تهاجمی فلسطینیان را مجبور به ترک تلاش‌ها برای رسیدن به راه‌حل صلح‌آمیز ادامه سیاست مقاومت می‌کند.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز