خبرگزاری کار ایران

طرح شکایت علیه مرکل به دلیل سیاست‌های مهاجرتی

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۳۴۸

حزب راست‌گرای آلمان علیه صدراعظم این کشور در دادگاه قانون اساسی شکایتی را طرح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، حزب راست‌گرای «آلترناتیو برای آلمان» علیه سیاست‌های «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور در زمینه مهاجرت شکایتی را در دادگاه قانون اساسی این کشور مطرح کرد.

«استفان براندنر» وکیل این حزب روز گذشته –جمعه- اعلام کرد که شکایتی را از جانب حزب «آلترناتیو برای آلمان» درباره سیاست‌های مهاجرتی که از سوی مرکل پیگیری می‌شود، به دادگاه قانون اساسی ارائه کرده است.

در این شکایت آمده است که دولت آلمان در جریان تلاش برای پیگیری سیاست‌های مهاجرتی حق مشارکت پارلمان در این مساله را نادیده گرفته و نقض کرده است.

براندنر در این باره گفت: «این شکایت می‌تواند جهان را تغییر دهد و اگر بتوانیم نتیجه قابل توجهی از آن کسب کنیم، جهان نیز تغییر خواهد کرد».

وی افزود: «در این صورت مرکل باید در اولین فرصت از سمت خود استعفا دهد».

وزارت کشور آلمان عنوان کرد که حدود ۹۰۰ هزار پناهجو و مهاجر در سال ۲۰۱۵ وارد آلمان شدند، موضوعی که منجر به افزایش احساسات راست‌گرایانه در این کشور شد. آنگلا مرکل و «هورشت زیهوفر» رهبران ائتلاف اتحاد دموکرات مسیحی و اتحاد سوسیال مسیحی در کنفرانس خبری مشترک از دستیابی به توافق در خصوص تعیین میزان پذیرش سالانه ۲۰۰ هزار مهاجر خبر دادند.

سیاست‌های مهاجرت یکی از مهمترین مسائل مورد چالش در مذاکرات تشکیل دولت جدید آلمان پس از انتخابات پارلمانی این کشور در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز