خبرگزاری کار ایران

دونالد تاسک خبر داد:

رهبران اتحادیه اروپا درباره برجام تشکیل جلسه می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۵۲۷

رهبران اتحادیه اروپا با هدف ارائه یک پاسخ واحد به اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال توافق هسته‌ای ایران، تشکیل جلسه می‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از نیو ایندیا اکسپرس، رهبران اتحادیه اروپا در تلاش برای تدوین یک پاسخ مشترک به تصمیم تعجب‌برانگیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران و مالیات بر تجارت گردهم می‌آیند.

بر همین اساس، ۲۸ رهبر اتحادیه اروپا در این نشست همچنین درباره شهادت ده‌ها فلسطینی در غزه پس از اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس نیز گفت‌وگو خواهند کرد.  اروپایی‌ها به شدت با این تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا مخالف بودند.

«دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا گفت که رهبران اتحادیه اروپا در این نشست تحولات اخیر جهان از جمله تصمیم ترامپ درباره ایران و همچنین تحولات اخیر غزه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

برگزاری این نشست یک روز پس از دیدار «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران با همتایان بریتانیایی، فرانسوی و آلمانی خود در بروکسل با هدف نجات توافقی که ترامپ از آن خارج شده بود، انجام می‌شود.

تاسک با ارسال نامه‌ای به رهبران اروپا نوشت: «تمایل دارم در گفت‌وگوهایمان بر این مساله تاکید مجدد شود که بدون هیچ تردیدی تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای احترام می‌گذارد، اتحادیه اروپا نیز به آن پایبند است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز