خبرگزاری کار ایران

افزایش سیطره ارتش سوریه بر مناطق اشغالی از ۱۶ درصد به ۴۷ درصد

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۱۶۴

یک مرکز پروهشی نوشت که از زمان مداخله نظامی روسیه در سوریه، ارتش این کشور مساحت سیطره خود بر مناطق تحت اشغال را سه برابر بیشتر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرکز پژوهشی «گینز آی اچ اس مارکیت» در گزارشی نوشته است که حملات هوایی علیه گروه‌های معارض در سوریه، از زمان مداخله روسیه در سپتامبر ۲۰۱۵ به نسبت ۱۵۰ درصد افزایش یافته است و نیروهای دولتی در سوریه موفق شده‌اند کنترل نیمی از مناطق اشغال‌شده این کشور را بازپس بگیرند. 

طبق تحلیل این مرکز پژوهشی، که متخصص در امور مبارزه با تروریسم است، ارتش سوریه مساحت سیطره خود بر کشور را سه برابر کرده و از ۱۶ درصد در اواسط سپتامبر ۲۰۱۵ به ۴۷ درصد در اواخر مارس ۲۰۱۸ افزایش داده است.

این گزارش خاطرنشان کرد، مداخله نظامی روسیه نه تنها حفظ نظام سوریه را تضمین کرده بلکه روند درگیری‌ها را به صورت سرنوشت‌سازی علیه طیف وسیعی از گروه‌های معارض تغییر داد.

«متیو هینمان» مدیر مرکز مذکور نوشت، مداخله روسیه دو عنصر اساسی یعنی مساحت و وقت را برای دولت سوریه فراهم کرد تا نیروهایش را در مواضع استراتژیک متمرکز سازد و از آنها به صورت فشرده برای بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل معارضان استفاده کند.

در ادامه این گزارش آمده است، داده‌های به‌دست آمده نقش این حملات هوایی را در پیاده کردن این استراتژی علیه گروه‌های معارض نشان می‌دهد به گونه‌ای که آنها نه تنها قادر به دفاع از خود نیستند بلکه فرصت واکنش به هرگونه تهدید هوایی را از دست داده‌اند.

بر این اساس، ارتش سوریه کنترل مناطق وسیعی از مرکز کشور را بازپس گرفته و امنیت شهرهای مهم و مواضع استراتژیک مانند حلب، حماه، حمص و دیرالزور در نزدیکی مرزهای عراق و همچنین مرزهای مشترک با لبنان را تضمین کرده است. 

طبق گزارش این مرکز پژوهشی، که متخصص در امور مبارزه با تروریسم است، جنگنده‌های روسیه ۹۶۰ موضع و هدف را بمباران کرده‌اند که فقط ۱۴ درصد آنها متعلق به داعش بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز