خبرگزاری کار ایران

حمله شبه‌نظامیان طالبان به مرکز ولایت فراه

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۰۲۱

یک سخنگوی وزارت دفاع در کابل، گفت که این وزارتخانه به نیروهای امنیتی در ولایت‌های همسایه دستور داده که برای دفاع از غیرنظامیان و ساختمان‌های حکومت به فراه بروند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته مقام‌ها و ساکنان، شبه‌نظامیان طالبان امروز -سه‌شنبه- به مرکز ولایت فراه در افغانستان حمله کردند. این در حالی است که نبردها در حوالی شهر فراه میان این شبه‌نظامیان و نیروهای دولتی که تلاش می‌کنند از دو ایستگاه پلیس دفاع کنند در جریان است. 

یک مقام رسمی ولایت فراه و چندین ساکن این منطقه گفتند که نیروهای امنیتی در ایستگاه‌های پلیس دو و سه که در چهار کیلومتری مرکز شهر قرار دارد، با شبه‌نظامیان درگیر هستند. 

«حمیدالله»، یکی از ساکنان شهر، در تماسی تلفنی با رویترز، گفت: «طالبان به‌سرعت پیشروی می‌کند. اگر دولت اقدام‌هایی جدی و سریع انجام ندهد، این ولایت سقوط خواهد کرد».

دیگر ساکنان شهر که از ترس طالبان نخواستند نام‌شان فاش شود، گفتند که شبه‌نظامیان طالبان عملیات خود را حدود ساعت دو بامداد (۲۱ و ۳۰ دقیقه شب به وقت گرینویچ) آغاز کردند و از چندین جناح به شهر حمله کردند. 

«نورالحق خالقی»، یک سخنگوی نظامی در فراه، گفت که نیروهای امنیتی افغان این حمله را پس زده‌اند، اما برخی ساکنان می‌گویند که طالبان ایست‌های بازرسی خود را اطراف شهر برپا کرده است، کارت‌های شناسایی مردم را بررسی می‌کند و اجازه خروج به کسی نمی‌دهد. 

به گفته مقام‌های محلی، مغازه‌ها، مدارس و دفاتر دولتی در این شهر بسته شده‌اند. 

«محمد رادمنش» یک سخنگوی وزارت دفاع در کابل، گفت که این وزارتخانه به نیروهای امنیتی در ولایت‌های همسایه دستور داده که برای دفاع از غیرنظامیان و ساختمان‌های حکومت به فراه بروند. 

به گفته رادمنش، در این درگیری‌ها دو نیروی افغان کشته و چهار نفر دیگر زخمی شده‌اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز