خبرگزاری کار ایران

روسیه سامانه «اس-۳۰۰» را به سوریه تحویل نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۷۹۴

روسیه در یک تغییر موضع آشکار، اعلام کرده در مورد فروش سامانه موشکی اس- ۳۰۰ با سوریه مذاکره نمی‌کند و معتقد است سوریه به این تسلیحات نیازی ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، درست پس از دیدار اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از مسکو،  «ولادیمیر کوژین» از مشاوران رئیس‌جمهور و مسئول کمک‌های نظامی خارجی روسیه، اعلام کرد روسیه در مورد فروش موشک‌های پدافندی زمین‌به‌هوای مدل اس-۳۰۰ با سوریه مذاکره نمی‌کند و معتقد است سوریه به این تسلیحات نیازی ندارد.

موشک ضدهوایی اس۳۰۰ قادر است هواپیماها را در فاصله ۱۵۰ کیلومتری هدف قرار دهد و ۱۰۰ هدف را به صورت همزمان رهگیری کند.

ماه گذشته پس از حملات کشورهای غربی به پایگاه‌های نظامی سوریه و با وجود مخالفت‌های اسرائیل، دولت روسیه اعلام کرد دیگر مانع و تعهدی اخلاقی در راه تحویل اس۳۰۰ به سوریه نمی‌بیند.

اما اظهارنظر تازه کوژین که بلافاصله پس از گفت‌وگوهای بنیامین نتانیاهو با «ولادیمیر پوتین» منتشر می‌شود، نشان می‌دهد تلاش‌های نخست‌وزیر اسرائیل برای منصرف کردن روسیه حداقل در حال حاضر به نتیجه رسیده‌است.

کوژین در پاسخ به پرسش روزنامه ایزوستیا در مورد احتمال فروش سامانه اس۳۰۰ به سوریه گفت: «در حال حاضر انتقال هیچ‌گونه پدافند ضدهوایی مدرن به سوریه در میان نیست.» او افزود ارتش سوریه آنچه که لازم دارد اکنون در اختیار دارد.

کاخ کرملین تغییر موضع در مورد این جنگ‌افزار یا ارتباط بین این تصمیم و سفر بنیامین نتانیاهو به مسکو را تکذیب کرد.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این مورد گفت: «انتقال موشک‌های اس۳۰۰ هیچگاه بطور قطعی اعلام نشده بود؛ ولی پس از حملات (غرب به سوریه) ما گفتیم که روسیه انجام هر اقدام ضروری را حق خود می‌داند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز