خبرگزاری کار ایران

تلاش دادستان‌ها برای تعویق جلسه بررسی اتهام تبانی روسیه و ترامپ

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۱۵۳

تیم دادرسی ویژه پرونده دست داشتن احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پی به تعویق انداختن برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به این اتهام‌ها هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های محلی اعلام کردند که دادستان‌های آمریکایی تیم دادرسی «رابرت مولر»، مسئول بررسی دست داشتن احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، در پی به تعویق انداختن نخستین جلسه رسیدگی به این اتهام هستند.

وزارت دادگستری ایالات متحده در ماه فوریه کیفرخواستی صادر کرد که بر طبق آن سه شرکت روسی و ۱۳ شخص، با بهره‌گیری از هویت‌های جعلی، بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده تاثیر گذاشته‌اند. 

به گزارش شبکه خبری پولیتیکو، تیم مولر به این دلیل می‌خواهد جلسه رسیدگی را به عقب بیندازد که مطمئن نیست آیا شرکت‌های مورد اتهام -آژانس تحقیقات اینترنتی (آی‌آر‌ای)، شرکت مدیریت و مشاوره کنکورد و شرکت پذیرایی کنکورد- فراخوان دادگاه را پذیرفته‌اند یا نه. 

حضور وکلای نماینده شرکت مدیریت کنکورد که خواستار مشاهده مدارک مرتبط با این اتهام‌ها شدند، باعث تشویش دادستان‌ها شد. بر اساس این گزارش، مدارک مورد نظر این وکلا داده‌هایی حساس را در رابطه با امنیت ملی و امور خارجه در بر می‌گیرد. 

به گزارش خبرگزای‌های محلی، در اوایل سال جاری میلادی، تیم رابرت مولر در نیویورک «ویکتور وکسلبرگ»، میلیاردر و تاجر روس را مورد بازپرسی قرار داد. 

نیویورک تایمز روز گذشته -جمعه- گزارش داد که ماموران اداره تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، با پیاده شدن وکسلبرگ از هواپیمای شخصی‌اش به سویش رفتند و وسایل الکترونیکی او را گشتند و سؤالاتی از او پرسیدند.

این گزارش به این مساله که آیا ماموران اف‌بی‌آی در پی تخلفی از سوی وکسلبرگ بودند یا نه، اشاره‌ای نکرده است. این سرمایه‌دار روس در روز سوگند خوردن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، در ژانویه ۲۰۱۷ شرکت کرده بود. 

رابرت مولر به‌عنوان دادستان ویژه پرونده دست داشتن احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاو ادعای همکاری مسکو در کارزار انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ تعیین شده است. مسکو بارها این اتهام را رد کرده است و آن را «بی‌معنی» خوانده است. دونالد ترامپ نیز به کرات تبانی با مسکو را رد کرده و تحقیقات مولر را «تعقیب توهمات» نامید.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز