خبرگزاری کار ایران

در آستانه دیدار با رهبر کره‌شمالی؛

ترامپ دستور بررسی کاهش نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی را داده است

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۹۴۷

رئیس‌جمهوری آمریکا به وزارت دفاع این کشور( پنتاگون) دستور داده است که گزینه‌های ممکن را برای کاهش نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی بررسی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک‌تایمز، منابع رسمی اعلام کردند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به وزارت دفاع این کشور دستور داده است که گزینه‌های ممکن را برای کاهش نیروهای آمریکایی در کره جنوبی بررسی کند.

ترامپ قرار است تا چند هفته دیگر با «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی، در ارتباط با برنامه هسته‌ای این کشور دیدار و گفت‌وگو کند و گرچه پایان مأموریت نیروهای آمریکا در کره جنوبی، از خواسته‌های پیونگ‌یانگ است، اما گفته می‌شود دستور رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط بررسی کاهش نیروهای قرار نیست ابزاری برای چانه‌زنی در این مذاکرات باشد.

با این حال منابع رسمی گفته‌اند که دستیابی به پیمان صلح میان دو کره، لزوم ادامه حضور ۲۳ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی را در شبه‌جزیره کره کمرنگ می‌کند.

دو کره در دیدار اخیر رهبران خود توافق کرده‌اند که تا پایان سال جاری میلادی، پس از چند دهه خصومت، پیمان صلح امضا کنند.

با این حال، خروج کامل همه نیروهای آمریکایی از شبه‌جزیره کره محتمل نیست.

انتشار این گزارش در شرایطی است که یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با یک مقام کره جنوبی که در حال بازدید از واشنگتن است، این موضوع را رد کرده است.

ترامپ گفته است آمریکا باید کاهش شمار نیروهای خود در کره‌جنوبی را مد نظر داشته باشد، مگر آنکه سئول بخش بیشتری از هزینه استقرار آنها را متحمل شود.

ماه گذشته، «مایک پمپئو» رئیس وقت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که اکنون عهده‌دار وزارت خارجه این کشور است، در پیونگ‌یانگ با رهبر کره‌شمالی دیدار داشت و اعلام کرد که کیم جونگ‌اون خروج نیروهای آمریکایی از شبه‌جزیره کره را به عنوان پیش‌شرطی برای دیداری آتی خود با رئیس‌جمهور آمریکا درخواست نکرده است.

کره جنوبی هم روز چهارشنبه اعلام کرد که موضوع نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور، با هیچ پیمان صلحی که ممکن است در آینده با کره‌شمالی به دست آید، مرتبط نیست و نیروهای آمریکایی حتی با وجود امضای چنان توافقی، باید در این کشور باقی بمانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز