خبرگزاری کار ایران

در آستانه انتخابات پارلمانی لبنان؛

درگیری میان حامیان «المستقبل» و «الاحباش» در بیروت

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۹۰۶

در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان، منابع خبری از درگیری‌های شدید میان حامیان جریان المستقبل و جمعیت الاحباش در بیروت خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، ۲ روز مانده به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان، خیابان‌های بیروت پایتخت این کشور شاهد درگیری‌های شدیدی میان حامیان جریان المستقبل و جمعیت الاحباش بود.

این درگیری‌ها از صبح روز گذشته پنجشنبه پس از آن آغاز شد که حامیان جریان المستقبل و الاحباش اتهاماتی را در خصوص انتخابات متوجه یکدیگر دانستند.

«عدنان الطرابلسی» ریاست فهرست «حزب‌الله و جنبش امل» از سوی حزب «الاحباش» نزدیک به نظام سوریه را برعهده دارد و در مقابل «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان ریاست جنبش المستقبل را برعهده دارد.

این درگیری‌ها نخست در منطقه «الطریق الجدیده» در بیروت آغاز شد و سپس به مناطق دیگر پایتخت کشیده شد و ارتش لبنان بارها برای به دست گرفتن شرایط وارد این درگیری‌ها شد.

ساکنان پایتخت لبنان به دلیل درگیری‌ها و تیراندازی‌های انجام شده به شدت دچار ترس و دلهره شده‌اند و به دلیل بسته شدن خیابان‌های منتهی به درگیری‌ها از سوی ارتش در خانه‌های خود محاصره شدند.

جنبش المستقبل با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که درگیری‌هایی که در منطقه الطریق الجدیده رخ داد شامل تیراندازی و پرتاب کردن سنگ در جریان برگزاری جشن حامیان یکی از نامزد های این حزب در پایتخت بود و در نتیجه این درگیری‌ها چندین نفر زخمی شدند.

مردم لبنان روز یکشنبه آینده برای نخستین بار پس از ۹ سال برای انتخاب نمایندگان خود در پارلمان پای صندوق‌های رای می‌روند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز