خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

دیدار دبیر کل شورای امنیت ملی روسیه با شمخانی/ تهدیدهای لیبرمن علیه سوریه/ تسلیت نصرالله به انصارالله یمن

کد خبر : ۶۱۶۱۳۸

دیدار جداگانه دبیر کل شورای امنیت ملی روسیه با مسئولانی از ایران و رژیم صهیونیستی، تهدیدهای وزیر جنگ اسرائیل علیه سوریه و تسلیت دبیر کل حزب‌الله لبنان در پی شهادت رئیس شورای عالی سیاسی یمن به انصارالله از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود، گفت: «همانطور که می‌دانیم من به زودی با رهبر کره‌شمالی دیدار می‌کنم. در عین حال که ما به دنبال صلح برای شبه جزیره کره و کل جهان هستیم، اشتباهات دولت‌های قبل را تکرار نکرده و فشار همه جانبه به کره‌شمالی را ادامه می‌دهیم.»

- وزیر خارجه عربستان سعودی گفت که اگر آمریکا نیروهای خود را از قطر خارج کند، حکومت این کشور در کمتر از یک هفته سرنگون خواهد شد.

-پلیس هند از دستگیری فردی خبر داد که گفته می‌شود قصد ترور «نارندرا مودی» نخست‌وزیر این کشور را داشته است.

- دبیرکل شورای امنیت ملی روسیه، روز گذشته دیدارهای جداگانه‌ای با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و نیز معاون دبیر شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ترتیب داد.

-«بن علی ییلدیریم» نخست‌وزیر ترکیه با رد درخواست اتحادیه اروپا برای تعویق در برگزاری انتخابات این کشور، گفت: «شورای اروپا به کار خودش برسد.»

- ارتش روسیه از انهدام اشیای ناشناس در آسمان پایگاه «حمیمیم» خبر داد.

-سازمان ملل متحد اعلام کرد کمک‌های بشردوستانه به «رقه» در سوریه را عمدا محدود کرده تا به دلیل خطرناک بودن این شهر، از بازگشت ساکنان  به آن جلوگیری کند.

- «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی مدعی شد اگر سوریه از سیستم دفاع ضد موشکی اس-۳۰۰ علیه اسرائیل استفاده کند، تل‌آویو تلافی می‌کند.

- سه بمب‌گذار انتحاری خود را در جنوب‌غرب پاکستان منفجر کردند.

- سخنگوی انصار الله یمن ادعای رسانه‌های سعودی، مبنی بر درخواست پناهندگی سیاسی وی به کشور عمان را رد کرد.

-نشست بین‌المللی مبارزه با تروریسم در پاریس برگزار می‌شود.

- «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی به «عبدالملک بدر الدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن شهادت صالح صماد، رئیس شورای عالی سیاسی این کشور را تسلیت گفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز