خبرگزاری کار ایران

«اسکای نیوز» بررسی کرد؛

چرایی شکست حملات موشکی شنبه گذشته فرانسه علیه سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۵۲۲

روزنامه لوبازریان فرانسه از خطاهای فنی در کشتی های جنگی و جنگنده های فرانسه هنگام حمله موشکی اخیر به سوریه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، روزنامه «لوپاریزین» فرانسه از وجود خطاهای فنی در ناوهای جنگی و جنگنده‌های فرانسه هنگام حمله موشکی هفته گذشته به سوریه خبر داد؛ موضوعی که منجر به ایجاد تنگناهایی برای وزارت دفاع فرانسه شده است.

در گزارش این روزنامه به نقل از «اطلاعات محرمانه» آمده است که مشکلات ایجاد شده طی این حمله، مشکلات فنی از سوی جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی فرانسه بوده است که در حال انجام حملات موشکی به سمت سوریه در ساعت صفر بودند.

به نوشته این روزنامه، یکی از پنج جنگنده رافائل فرانسه که در این حملات مشارکت داشته‌اند، قادر به انجام حملات موشکی نبوده و خلبان این جنگنده ناچار به هدایت دستی و شلیک موشک‌ها در دریا شده است.

در دریا نیز، مشکلاتی در عملکرد فنی کامپیوتر ناوگان جنگی فرانسه ایجاد شده بود و این موضوع منجر به آن شد که این کشتی نتواند سه موشک از طراز کروز را شلیک کند و ارتش فرانسه یک ناو هواپیمابر دیگر را برای انجام این عملیات جایگزین آن کرده است.

به نوشته این روزنامه، فرانسه ۱۲ موشک از ۱۶ موشکی که قرار بود ارتش فرانسه شلیک کند، به اهداف خود شلیک شد.

اما در کل به نوشته لوپاریزین به نقل از وزارت دفاع فرانسه، این اشتباهات بر نتایج حمله نظامی سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه تاثیرگذار نبوده است.

وزارت دفاع فرانسه در پاسخ به انتقادات رسانه‌های این کشور، تاکید کرد که این عملیات نظامی اهداف خود را در سوریه محقق کرده و همه سناریوها مد نظر بوده است.

انگلیس، فرانسه و آمریکا بامداد شنبه هفته گذشته سایت‌های نظام سوریه را در پاسخ به حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

بنا بر اعلام این سه کشور، بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ موشک به سایت‌های نظامی و دیگر مکان‌های مرتبط با برنامه تسلیحات شیمیایی ادعایی سوریه شلیک شده است. تاکید شده است که این موشک‌ها به اهداف خود برخورد کرده‌اند.

سخنگویان ارتش سه کشور همچنین وجود هرگونه خطا و اشتباه در طول انجام این حمله نظامی را رد و روایت نظام سوریه و روسیه به عنوان متحد دمشق درباره این عملیات را تکذیب کردند.

ترجمه: نوید لاله

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز