خبرگزاری کار ایران

افسر ارشد سابق آمریکا:

بمباران سوریه با استناد به اطلاعات «غیر دقیق» انجام شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۶۱۰

یک افسر ارشد سابق ارتش آمریکا اظهار داشت، حملات هوایی و موشکی تروئیکای غربی به سوریه با استناد به اطلاعاتی غیر دقیق بود.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «فیل جرالدی» افسر بازنشسته ارتش آمریکا گفت که حملات هوایی و موشکی واشنگتن و هم‌پیمانانش به سوریه بر اساس «داده‌های اطلاعاتی غیر دقیق بود».

جرالدی با زیر سوال بردن ادعاهای غربی‌ها درباره کاربرد جنگ‌افزارهای شیمیایی در سوریه، که بهانه‌ای برای بمباران این کشور در شنبه گذشته شد، گفت: «به احتمال بسیار، این حملات اصلا مراکز تولید سلاح‌های شیمیایی را منهدم نکرد؛ چرا که در واقع آنجا چیزی برای نابود شدن موجود نبود.»

وی افزود: «اطلاعات موجود از احتمال عدم وجود تسلیحات شیمیایی یا تاسیسات مرتبط با آن در نقاط بمباران‌شده در سوریه، حکایت دارد.»

این کارشناس نظامی آمریکا تصریح کرد، کشورهای غربی حملات جدیدی در آینده نزدیک به سوریه صورت نخواهند داد؛ چرا که این تجاوز تمسخرآمیز شده است.

فیل جرالدی ابراز عقیده کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری‌ آمریکا همچنان مایل به خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه است.

جرالدی گفت: «به احتمال زیاد، در صورت اصرار ترامپ یگان‌های زمینی آمریکا به‌زودی از سوریه عقب‌نشینی خواهند کرد. ولی این خروج با مخالفت اسرائیل، شمار زیادی از اعضای کنگره و ارتش آمریکا همراه می‌شود. از این‌رو این نیروها در سوریه می‌مانند تا با تحرکات ایرانی‌ها مقابله کنند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز