خبرگزاری کار ایران

اسرائیل ۲۴ ساعت قبل از بمباران سوریه، از آن مطلع بود/ حمایت نتانیاهو از تجاوز غربی

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۱۶۷

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نخستین واکنش خود به تجاوز مثلث غربی به سوریه، گفت که تل‌‌آویو حامی قاطع این اقدام آمریکایی است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، شنبه‌شب در نخستین واکنش به حملات هوایی و موشکی ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه، اعلام کرد که تل‌آویو قاطعانه اقدام‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در این‌باره را تایید می‌کند.

نتانیاهو در یک پیام ویدیوئی گفت: «یک سال پیش تاکید کردم که اسرائیل کاملا از تصمیم ترامپ برای اقدام علیه استفاده از سلاح‌های شیمیایی حمایت می‌کند. عزم راسخ ترامپ و همچنین حمایت اسرائیل همچنان پا برجا هستند.»

نتانیاهو با تکرار ادعاهای ثابت‌نشده مبنی بر استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی، مدعی شد: «رئیس‌جمهوری سوریه باید آگاه باشد که تلاش‌های غیر مسئولانه وی برای دسترسی به سلاح کشتار جمعی و استفاده از این نوع تسلیحات، به معنای نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی است. اسد همچنین باید بداند وقتی که به ایران و نمایندگان این کشور اجازه استقرار نظامی در سوریه را می‌دهد، خودش را به خطر می‌اندازد.»

هم‌زمان، یک مقام ارشد اسرائیلی تصریح کرد که تل‌آویو پیش از انجام حملات موشکی به اهداف سوری، از این اقدام مطلع شده بود.

این مقام اسرائیلی، که هویتش فاش نشده است، گفت: «فکر می‌کنم اسرائیل بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت پیش از این حملات، هشدار آن را از سوی آمریکا دریافت کرده بود.»

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر پشتیبانی اطلاعاتی اسرائیل از این حمله نظامی غربی به سوریه، گفت: «تا جایی‌که من می‌دانم... کمک نکرده است.»

در همین راستا، سخنگوی سفارت آمریکا در تل‌آویو، گفته است که به اسرائیل پیش از حمله هوایی و موشکی به سوریه، اطلاع داده شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز