خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از آخرین تحولات سوریه؛

واشنگتن به دمشق حمله می کند؟/ نشست بی‌نتیجه تیم امنیت ملی آمریکا درباره حمله به سوریه/ تلاش مسکو برای جلوگیری از تقابل نظامی با آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۷۵۴

تهدیدات آمریکا و غرب برای حمله به سوریه در حالی همچنان ادامه دارد که تصمیمی در این باره از سوی واشنگتن اتخاذ نشده است.

به گزارش ایلنا، یک هفته از حمله شیمیایی ادعایی در دومای سوریه می گذرد؛ غرب دمشق را به انجام این حمله متهم و تهدید کرده است که پاسخ سختی به نظام بشار اسد و روسیه خواهد داد، در مقابل سوریه و روسیه نیز آمادگی خود را برای هرگونه تقابل نظامی داده‌اند.

در ادامه نگاهی داریم به تازه ترین تحولات سوریه:

۱۱:۰۹ هفت ناو هواپیمابر شناسایی آمریکا امروز –جمعه- در نزدیکی پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه توقف کردند.

۰۹:۵۸ منابع دیپلماتیک اعلام کردند که واشنگتن بمباران هشت نقطه در سوریه در چارچوب حمله نظامی احتمالی به این کشور، را بررسی می‌کند.

نشست بی نتیجه تیم امنیت ملی آمریکا درباره حمله به سوریه

۰۹:۴۲ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل، روز پنجشنبه اعلام کرد، احتمال جنگ بین روسیه و آمریکا در سوریه منتفی نیست.

۰۸:۱۰ کاخ سفید در بیانیه‎ای اعلام کرد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به ارزیابی اطلاعاتی و گفت‌وگو با شرکا و متحدانش در مورد وضعیت سوریه ادامه می‌دهد.

۰۷:۴۷ کاخ سفید، بامداد امروز- جمعه- اعلام کرد، نشست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با تیم امنیت ملی این کشور بدون نتیجه‌گیری نهایی درباره اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه به پایان رسیده است.

موافقت لندن با مشارکت در حمله به سوریه

۰۰:۰۲ منابع خبری اعلام کردند که اعضای کابینه بریتانیا بر سر لزوم اقدام علیه سوریه اتفاق‌نظر دارند.

۲۳:۴۶ مقام‌های روسیه پیشنهاد دادند که شورای امنیت سازمان ملل متحد فردا -جمعه- درباره سوریه تشکیل جلسه دهد.

۲۳:۱۴ وزیر دفاع آمریکا گفت که این کشور هنوز تصمیمی برای حمله به سوریه در پاسخ به آنچه استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور خوانده شده، اتخاذ نکرده است.

عزیمت کارشناسان منع گسترش سلاح شیمیایی به سوریه

۲۲:۳۸ یک دیپلمات روس اعلام کرد که گروه اصلی کارشناسان سازمان منع گسترس سلاح‌های شیمیایی، روز جمعه وارد بیروت، پایتخت لبنان، و از آنجا راهی سوریه می‌شوند.

۲۲:۲۸ یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید اکنون اطمینان یافته است که در سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده شده است.

۲۲:۲۰ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که این کشور در مرحله نخست، به دنبال جلوگیری یا دفع درگیری آمریکا و روسیه در سوریه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز