خبرگزاری کار ایران

وزیر امور اروپای آلمان:

باید از تنش‌ها با روسیه کاست

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۷۳۶

وزیر امور اروپای آلمان از اتحادیه اروپا خواست تا جبهه‌ای متحد علیه روسیه شکل دهد و از تنش‌ها میان این اتحادیه و کرملین بکاهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «میشائیل روث»، وزیر امور اروپای آلمان، از اتحادیه اروپا خواست تا جبهه‌ای متحد علیه روسیه شکل دهد تا از تنش‌ها بکاهد. وی هشدار داد که «واکنش‌های ضدروس» همچون دست کم گرفتن روند «ناسیونالیستی» روسیه خطرناک است.

میانجی‌گری روث، در مقاله‌ای که در روزنامه «دی ولت» منتشر شد، زمانی صورت می‌گیرد که در اثر رویکردهای «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «هایکو ماس»، وزیر خارجه این کشور و عضو حزب سوسیال‌دموکرات، برلین موضعی سختگیرانه‌تر نسبت به روسیه اتخاذ کرده است، به‌ویژه پس از حمله با عامل اعصاب در بریتانیا که بسیاری از کشورها روسیه را به خاطر آن مقصر می‌دانند. 

 روث، در نظراتی که به‌نظر می‌رسد بیانگر دیدگاه‌های طرفدار روسیه میان اعضای حزب سوسیال‌ دموکرات است، گفت که تحریم‌های اروپا علیه روسیه باید برجا بماند، اما با این هدف که این کشور به میز مذاکرات بازگردد.

وی در این‌باره نوشت: «تحریم‌ها نباید به خودی خود هدف باشند. هدف تحریم این است که بتوان به میز مذاکرات بازگشت و به راه‌حلی منطقی دست یافت. واکنش‌های ضدروس همچون دست کم گرفتن سیاست‌گذاری‌های ناسیونالیستی رهبر این کشور خطرناک است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز