خبرگزاری کار ایران

ظریف در گفت‌وگو با همتای آلمانی مطرح کرد:

ضرورت فشار اروپا بر امریکا برای اجرای تعهداتش در برجام/ تاکید بر بررسی بی‌طرفانه بین‌المللی از شهر دوما سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۸۸۶

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آلمان تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا، در این گفت‌وگوی تلفنی محمد جواد ظریف ضمن تبریک انتصاب آقای هایکو ماس به عنوان وزیر امور خارجه آلمان برای وی آرزوی موفقیت کرد.

طرفین در این تماس در خصوص موضوعات دوجانبه، برجام و مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

ظریف با اشاره به ضرورت اجرای تعهدات توسط همه طرف‌ها در برجام بر ضرورت فشار اروپا بر آمریکا برای اجرای تعداتش تاکید کرد.

برنامه دفاعی موشکی کشورمان و نیز مسائل منطقه‌ای از دیگر موضوعات گفتگوی دو مقام بود که طی آن طرفین بر عدم ارتباط این موضوعات با برجام تاکید کردند.

ظریف به سیاست‌های غلط آمریکا در سرازیر کردن انواع سلاح به منطقه و حمایت از اقدامات علیه مردم یمن و نیز حمایت از تروریست‌ها اشاره و این سیاست‌ها را منبع بی‌ثباتی و ناامنی خواند.

 اوضاع سوریه از دیگر محورهای گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و آلمان بود که طی آن طرفین بر راه حل سیاسی برای حل بحران تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن محکومیت هرگونه کاربرد سلاح شیمیایی بر ضرورت بررسی بی طرفانه بین المللی در محل از یک سو و محکومیت هرگونه اقدام نظامی به این بهانه و خطرات آن برای صلح و امنیت منطقه تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز