خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

اعلام آمادگی عربستان برای مشارکت در جنگ علیه سوریه/ تکذیب سفر بشار اسد و خانواده‌اش به ایران/ دستور آزادی همه زندانیان سیاسی در سودان

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۰۱۹

اعلام آمادگی عربستان سعودی برای مشارکت در جنگ غرب علیه سوریه، تکذیب سفر رئیس‌جمهور سوریه و خانواده‌اش به ایران و دستور رئیس‌جمهوری سودان مبنی بر آزادی تمامی زندانیان سیاسی در این کشور از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در جریان سفر خود به فرانسه، گفت: ریاض احتمالا در واکنش نظامی در سوریه پس از حمله شیمیایی در غوطه شرقی شرکت می‌کند.

- سازمان منع تسلیحات شیمیایی از اعزام تیم تحقیقاتی به «دوما» برای بررسی ادعای حمله شیمیایی، خبر داد.

- عربستان سعودی حمله شیمیایی ادعایی در غوطه شرقی دمشق را محکوم کرده و مجازات عاملان اجرای آن را خواستار شد.

-«دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا در راستای مساله حمله شیمیایی در «دوما» تلفنی با «ترزا مِی» نخست‌وزیر بریتانیا گفت‌وگو کرد.

- روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل برای تحقیق در زمینه حمله شیمیایی ادعایی در سوریه را وتو کرد.

-«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که «داعش دیگر نمی‌تواند وارد عراق شود.»

- «جوزف برهام» وکیل فرانسوی یک گروه حامی حقوق بشر یمنی، علیه «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی نزد دادگاهی در فرانسه شکایت کرد.

-«جان کورنین» مشاور رییس اکثریت سنا اعلام کرد اخراج «رابرت مولر» بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، تصمیم غلطی است که «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری ایالات متحده از آن دوری می‌کند.

- یک منبع مسئول گزارش‌های منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر سفر «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه و خانواده‌اش به تهران را رد کرده است.

-رسانه‌های اسرائیلی و بین‌المللی گزارش دادند در پی حمله موشکی این رژیم به فرودگاه نظامی «تیفور» در حمص، روابط تل‌آویو و مسکو رو به تنش گذاشته است.

- انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در جمهوری آذربایجان آغاز شد. «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری کنونی جمهوری آذربایجان شانس اول پیروزی در این انتخابات است.

- طبق اعلام نیروی دریایی آمریکا، ناو هواپیمابر «یواس‌اس هری اس. ترومن» برای انجام عملیات در خاورمیانه و اروپا، در منطقه مستقر خواهد شد.

- حزب »کار» رژیم صهیونیستی از تعلیق روابط خود با رهبر حزب کارگر انگلیس خبر داد.

- «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر پس از دیدار با رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد، منطقه نمی‌تواند «جنایتکاری جنگی همچون بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه را تحمل کند.

- «تونی بلر» نخست‌وزیر پیشین انگلیس از نخست‌وزیر فعلی این کشور خواسته که در مورد سوریه هرچه سریع‌تر وارد عمل شود.

- «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری سودان دستور آزاد کردن تمامی زندانیان سیاسی در این کشور را صادر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز