خبرگزاری کار ایران

ارتش ترکیه اولین مرکز نظارت بر آتش‌بس در حماه را احداث می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۶۲۱

منابع دولتی ترکیه گزارش دادند ارتش این کشور، نخستین مرکز دیده‌بانی و نظارت را در استان حماه در چند کیلومتری مواضع نظامی نیروهای دولتی سوریه ایجاد می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، ارتش ترکیه، امروز- شنبه- از ایجاد نخستین مرکز دیده‌بانی و نظارت برای خود، در چارچوب توافق کاهش تنش در استان حماه در سوریه خبر داد.

بر این اساس، کاروانی مرکب از ۱۰۰ خودروی نظامی ترکیه، امروز از طریق استان ادلب و با عبور از شهرک‌های «کفرلوسین» و «سرمدا» و شهرهای «معره النعمان» و «خان‌شیخون»، وارد منطقه «مورک» در ریف شمالی حماه شد.

مرکز دیده‌بانی و نظارت جدید ارتش ترکیه در فاصله ۸۸ کیلومتری مرزهای ترکیه و سه کیلومتری مواضع ارتش سوریه و همپیمانانش در منطقه، واقع است.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی نیز کلیپ‌‌های ویدیوئی از صحنه عبور کاروان ترکیه به مقصد مورک، منتشر کرده‌اند.

این فعالان رسانه‌ای با ثبت ورود این کاروان نظامی به مورک، از آغاز احداث مرکز جدید دیده‌بانی و نظارت خبر داده و تصریح کردند که کاروان متشکل از ده‌ها خودرو، تانک، نیروهای نظامی و تجهیزات جنگی بوده است.

در سپتامبر ۲۰۱۷، کشورهای تضمین‌کننده روند مذاکرات آستانه (روسیه، ترکیه و ایران) به توافقی بر سر ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه با هدف مشارکت در حل و فصل بحران این کشور، دست یافتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز