خبرگزاری کار ایران

آغاز گفت‌وگوهای احزاب در ایتالیا برای خروج از بن‌بست سیاسی

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۶۲۲

قرار است امروز -چهارشنبه- در ایتالیا جلسه‌ای رسمی با حضور احزاب و شخصیت‌های سیاسی این کشور تشکیل شود تا با تشکیل ائتلاف به بن‌بست سیاسی پس از انتخابات پایان داده شود.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «سرجو ماتارلا»، رئیس‌جمهوری ایتالیا، در حال به‌راه انداختن جلسه مشاوره رسمی است تا دریابد که آیا هیچ حزب یا ائتلافی می‌تواند شکل گیرد تا پس از انتخابات بی‌نتیجه در چهارم مارس دولت را به دست گیرد یا نه.

این جلسه مشاوره امروز –چهارشنبه- با سخنگویان پارلمان آغاز به کار می‌کند و احزاب با کمترین بار سیاسی نیز پس از آن اضافه می‌شوند. این جلسه با حضور کسانی که بیشترین رای را در انتخابات کسب کرده‌اند ادامه خواهد یافت.

جنبش پوپولیستی پنج‌ستاره تنها حزبی بود که بیشترین تعداد آرا را به‌دست آورد، حال آن‌که ائتلاف راست میانه که لیگ ضدمهاجرت آن را رهبری می‌کند، کنترل بیشتر صندلی‌های پارلمان را در دست دارد. هیچ‌یک از این نیروهای سیاسی نمی‌توانند به‌تنهایی حکومت کنند.

«لوئیجی دی مایو»، رهبر جنبش پنج‌ستاره، می‌گوید که هم تمایل دارد با لیگ ضدمهاجرت تشکیل ائتلاف دهد و هم با حزب دموکراتیک که در این انتخابات سخت‌ترین شکست را متحمل شد. او اما «سیلویو برلوسکونی»، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا، را به‌خاطر محکومیتش به کلاه‌برداری مالیاتی کنار گذاشت.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز