خبرگزاری کار ایران

امروز برگزار می‌شود؛

نشست تیم امنیت ملی آمریکا درباره ادامه حضور در سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۱۸۸

تیم امنیت ملی دولت آمریکا گزینه‌های موجود درباره درگیری‌های سوریه و اطمینان از شکست داعش در این کشور را بررسی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال، پس از اعلام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه سربازان این کشور به زودی از سوریه خارج می‌شوند، قرار است تیم امنیت ملی واشنگتن امروز –سه‌‌شنبه- با برگزاری نشستی درباره گزینه‌های پیرامون جنگ سوریه و همچنین اطمینان از شکست گروه تروریستی داعش در این کشور گفت‌وگو کنند.

همچنین این نشست قرار است پس از آن که یک سرباز آمریکایی و یک سرباز بریتانیایی در عملیات بمب‌گذاری پنجشنبه گذشته در «منبج» شهری در شمال سوریه کشته شدند، برگزار شود. در این شهر  حدود دو هزار سرباز آمریکایی مستقر شده‌اند.

سی‌ان‌ان با استناد به جزئیات فراهم شده از سوی ارتش آمریکا اعلام کرد که این دو سرباز در ماموریت طبقه‌بندی شده‌ای برای کشتن یا بازداشت یک عضو شناخته شده داعش بوده‌اند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که هرگونه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به شکست داعش در این کشور بستگی دارد.

این مقام آمریکایی از اظهارنظر درباره اینکه آیا تغییراتی در ماموریت آمریکا در سوریه و یا تشریح منظور ترامپ مبنی بر اینکه نیروهای آمریکایی سوریه را به زودی ترک می‌کنند، خودداری اما تاکید کرد که نقش آمریکا همچنان بر شکست داعش متمرکز است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: «رئیس‌جمهور به طور شفاف عنوان کرده و هفته پیش تاکید کرده است که ما برای شکست داعش در سوریه هستیم و شکست این گروه تروریستی همچنان اولویت نخست ما است.»

وزارت دفاع آمریکا ماه گذشته میلادی هشدار داده بود که کمپین نظامی ترکیه علیه نیروهای کرد سوریه متحد آمریکا در منطقه عفرین در شمال سوریه بر تلاش‌ها برای شکست داعش تاثیرگذار خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز