خبرگزاری کار ایران

دیپلمات روس:

وضعیت غوطه شرقی به‌زودی به روال عادی بازمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۸۷۳

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، شهر غوطه شرقی در سوریه به زودی به روال عادی خود بازخواهد گشت و ساکنان این شهر می‌توانند به خانه‌های خود برگردند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه پنج روسیه گفت که غوطه شرقی به‌زودی به وضعیت عادی خود بازخواهد گشت. 

وی گفت: «پیشرفت‌های ملموسی صورت گرفته است که سازمان ملل متحد و سازمان‌های بشردوستانه نیز شاهدش بوده‌اند. فرآیند خروج غیرنظامیان و آزادسازی شهر در دست انجام است. پس از مدت کوتاهی، غوطه شرقی نیز همانند حلب خواهد شد، شهری که حدود ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر از ساکنانش در حال حاضر به خانه‌های خود بازگشته‌اند. گرچه این شمار از جمعیت شهر پیش از شروع جنگ کمتر است، اما حاکی از آن بوده که زندگی در این منطقه در حال بازگشت به روال عادی خود است.»

در همین حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که روند خروج تروریست‌ها از «دوما» در غوطه شرقی آغاز شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که تروریست‌ها روند خروج از دوما به سمت ادلب را آغاز کرده‌اند.

کلنل ژنرال «سرگئی رودسکوی» رئیس ستاد مرکزی فرماندهی اجرایی روسیه، روز جمعه گفت که حدود ۴۰ هزار نفر از ساکنان غوطه شرقی به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، در تاریخ ۱۱ مارس گفته بود که بیش از ۲۰۰ هزار پناهجو در حلب شرقی، پس از آزادی این شهر، به خانه‌های خود بازگشته‌اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز