خبرگزاری کار ایران

ارتش سوریه نقطه تمرکز ترکیه را در جنوب حلب بمباران کرد

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۸۹۱

ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن، کاروان نظامی ارتش ترکیه را به محض نزدیک شدن به منطقه «تل‌العیس» در جنوب حلب هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده و پیشروی آن را متوقف کردند.

به گزارش ایلنا، رسانه‌های سوریه گزارش دادند که ارتش این کشور و نیروهای هم‌پیمان آن، از شهرک «الحاضر» نقطه تمرکز ارتش ترکیه در ارتفاعات مجاور «تل‌العیس» را هدف قرار دادند.

این در حالی‌ است که روزنامه «الوطن» به نقل از منابع محلی گزارش داد که یک کاروان نظامی ترکیه به منطقه تل‌العیس وارد شده و ایجاد نقاط شناسایی در منطقه مذکور را آغاز کرده است.

این منابع تصریح کردند، دو نظامی ترکیه در پی بمباران توپخانه‌ای نقطه تمرکز ارتش این کشور در تل‌العیس از سوی ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان، مجروح و برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

ارتش ترکیه روز گذشته اعلام کرد یک کاروان از سلاح‌های سنگین در منطقه‌ای در جنوب غربی حلب مستقر شده‌است. این عمیق‌ترین نقطه در خاک سوریه است که نیروهای نظامی ترکیه توانسته‌اند در آن مستقر شوند. منطقه جدید استقرار ارتش ترکیه در پنج کیلومتری مناطق تحت کنترل دولت سوریه قرار دارد.

کاروان مذکور ارتش ترکیه، حامل حدود ۱۰۰ زره‌پوش، تانک، ۱۰۰ نیروی نظامی ترک و صدها نفر از عناصر گروه «ارتش آزاد سوریه» است که هدف آن استقرار در این منطقه و متوقف کردن پیشروی‌های نیروهای ارتش سوریه در این محور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز