خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

آمریکا به دنبال نقض حاکمیت سوریه است

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۶۵۱

وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی در باشگاه مباحثه والدای در روسیه گفت که آمریکا باید هر چه سریع‌تر منطقه تحت کنترل خود در «التنف» واقع در جنوب سوریه را تعطیل کند.

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز – دوشنبه- گفت که منطقه التنف واقع در مرز سوریه و اردن که واشنگتن آن را به عنوان منطقه «کاهش تنش» تحت حفاظت خود اعلام کرده است، باید هر چه سریع‌تر بسته شود.

به گفته لاوروف، روسیه معتقد است که این پایگاه زمینه فعالیت گروه‌های شبه‌نظامی را فراهم می‌کند و از آمریکا به دلیل محدود کردن دسترسی‌های انسانی به آن انتقاد می‌کند.

وی در ادامه آمریکا را به تلاش برای نقض حاکمیت ملی سوریه به ویژه در منطقه شرق رودخانه فرات متهم کرد.

لاوروف افزود :«شاهد مواردی از نقض توافق مناطق کاهش تنش در سوریه هستیم و تلاش می‌کنیم به راه حلی در این باره دست پیدا کنیم. کنفرانس سوچی پیشرفتی در روند حل بحران سوریه و تعیین آینده این کشور بود».

وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به سخنان مقام‌های آمریکایی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که به اعتقاد وی، حل و فصل مناقشات در خاورمیانه از طریق درگیری با ایران امکان‌پذیر نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز