خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

به‌زودی از سوریه خارج می‌شویم/ اگر نفت خاورمیانه را گرفته بودیم داعش نبود

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۴۴۶

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به زودی سوریه را ترک خواهند کرد و امور را به دیگران واگذار خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، عصر پنجشنبه طی سخنرانی‌ای در ایالت «اوهایو»، با اشاره به ازبین رفتن گروه تروریستی داعش، در سوریه و عراق، گفت: «ما به زودی از سوریه خارج خواهیم شد. اجازه دهیم دیگران ادامه کار را به دست بگیرند. خیلی زود،‌ خیلی زود از سوریه خارج می‌شویم. ما خیلی زود صد درصد قلمرو آنها را که به آن خلافت می‌گفتند، بازپس گرفتیم.»

ترامپ گفت: «اما ما خیلی زود از آنجا خارج خواهیم شد. خیلی زود به کشور خودمان بر میگردیم، جایی که به آن تعلق داریم و می‌خواهیم آنجا باشیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی‌اش، درباره هزینه‌های نظامی این کشور در خاورمیانه گفت: «ما تا همین سه ماه پیش، هفت تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کرده‌ایم و نفت‌شان را هم نگرفتیم. اگر گرفته بودیم، مشکلی نبود. اگر نفت آن‌ها را گرفته بودیم، داعشی در کار نبود. می‌دانید اکثر نفت آن‌ها دست چه کسی بود؟ داعش. داعش نفت آن‌ها را گرفت و خرج کرد، اما ما نفت را نگرفتیم.»

وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) در ماه دسامبر اعلام کرد که آمریکا دو هزار نیرو در سوریه دارد.

این در حالی بود که «جمیز متیس» وزیر دفاع آمریکا نیز در همین ماه گفته بود، انتظار دارد از این پس حضور عیرنظامیان آمریکایی در سوریه افزایش یابد و شمار بیشتری از آنها به عنوان دیپلمات و مقاطعه‌کار به این کشور بروند.

دونالد ترامپ پیش از این نیز از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه صحبت کرده و گفته بود، هدف نیروهای آمریکایی در سوریه از بین بردن گروه داعش است و پس از آن از سوریه خارج خواهند شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز