خبرگزاری کار ایران

اخراج ۶۰ دیپلمات آمریکایی از روسیه و تعطیلی کنسولگری آمریکا در سن‌پترزبورگ

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۴۴۵

وزیر خارجه‌‌ روسیه اعلام کرد که در واکنش به تصمیم آمریکا، کنسولگری ایالات متحده در سن‌پترزبورگ بسته می‌شود و ۶۰ دیپلمات آمریکایی باید خاک روسیه را ترک کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مناقشه بر سر سوء‌قصد با سم اعصاب به جاسوس دوجانبه‌ پیشین روس «سرگئی اسکریپال» بالا می‌گیرد. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه‌‌ روسیه، شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که کنسولگری ایالات متحده آمریکا در سن‌پترزبورگ بسته می‌شود و ۶۰ دیپلمات آمریکایی باید خاک روسیه را ترک کنند.

لاوروف افزود که دیپلمات‌های دیگر کشورهایی نیز باید از روسیه بروند که دیپلمات‌های روسیه را اخراج کرده‌اند. او همچنین از احضار سفیر آمریکا در مسکو خبر داد.

از چند روز پیش انتظار می‌رفت که مسکو چنین واکنشی به اخراج دیپلمات‌های خود از کشورهای غربی نشان دهد. پیش‌تر ایالات متحده آمریکا ۶۰ دیپلمات روسیه را اخراج کرده و کنسولگری این کشور در سیاتل را بسته بود.

افزون بر آمریکا ۲۵ کشور دیگر نیز در رابطه با ماجرای سرگئی اسکریپال دیپلمات‌های روس را اخراج کرده بودند. اسکریپال یک جاسوس دوجانبه‌ پیشین روسیه است که در بریتانیا زندگی می‌کند.

اسکریپال و دخترش در اوایل مارس با مواد سمی تماس پیدا کردند و هر دو در بیمارستان بستری شدند. بریتانیا دست‌های دولت روسیه را در پشت این ماجرا می‌بیند، اما روسیه همواره این اتهام را رد کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز