خبرگزاری کار ایران

مقام‌های کی‌یف:

شهروندان روس ساکن اوکراین امکان شرکت در انتخابات روسیه را ندارند

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۳۲۲

دولت اوکراین اعلام کرده است که امکان شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه را برای آن دسته از شهروندان روس که در این کشور اقامت دارند، فراهم نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کی‌یف روزجمعه اعلام کرد که روس‌های ساکن اوکراین نخواهند توانست در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه شرکت کنند، چراکه دسترسی به دفاتر دیپلماتیک روسیه در این کشور مسدود خواهد شد. 

«آرسن آواکوف»، وزیر کشور اوکراین، گفت: «روز یکشنبه، ۱۸ مارس ۲۰۱۸، شرایط امنیتی برای دفاتر دیپلماتیک روسیه که در شهرهای اوکراین مانند کی‌یف، خارکیف، اودسا و لویو قرار دارند، امکان دسترسی به این  مکان‌ها را برای شهروندان روس که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند فراهم نمی‌کند.»

وی همچنین به «جنگ چندگانه و متجاوزانه روسیه علیه اوکراین» و «اشغال بخش‌هایی از مناطق دونتسک و لوهانسک» در شرق اوکراین اشاره کرد. 

وزارت خارجه روسیه با انتقاد از این اقدام دولت اوکراین، آن را «مداخله آشکار در مسائل داخلی فدراسیون روسیه» نامید. 

این وزارتخانه مقام‌های اوکراین را به نشان دادن «خشم آشکار» و «انتقام گرفتن از شهروندان عادی روس» متهم کرد.

امروز- یکشنبه- چهار سال از زمانی می‌گذرد که ولادیمیر پوتین معاهده‌ای را به امضا رساند که به موجب آن شبه‌جزیره کریمه از اوکراین جدا و ضمیمه خاک روسیه شد؛ اقدامی که در آوریل ۲۰۱۴ به شورش طرفداران کرملین در این کشور شرق اروپایی که پیشتر جزئی از اتحادیه جماهیر شوروی بود انجامید. 

پوتین که ۱۸ سال است بر روسیه حکمرانی می‌کند، طبق نظرسنجی‌ها ۷۰ درصد از آرای فعلی در انتخابات را به خود اختصاص داده و انتظار می‌رود که دوره ریاست‌جمهوری‌اش، پس از انتخابات امروز تا سال ۲۰۲۴ میلادی تمدید شود. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز