خبرگزاری کار ایران

افزایش تحقیقات انگلیس در پرونده حمله به جاسوس روس

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۵۱۹

پرونده مسموم شدن جاسوس روس همچنان مورد بحث و تحقیق است و لندن تلاش‌های خود را در زمینه این پرونده افزایش می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس امروز –دوشنبه- ریاست نشست شورای امنیت ملی انگلیس برای بحث و بررسی مساله مسموم شدن جاسوس روس و دخترش را برعهده خواهد داشت.

«سرگئی اسکریپال» ۶۶ ساله و دخترش یولیا ۳۳ ساله از چهارم مارس گذشته و همزمان با آنکه هدف حمله گاز اعصاب قرار گرفتند، تاکنون در بیمارستانی در انگلیس بستری بوده و شرایط جسمانی آنها وخیم است.

پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا اعلام کرد که از گاز اعصاب علیه اسکریپال و دخترش استفاده شده است. نوع گاز اعصاب استفاده شده در این حمله اعلام نشده است.

اسکریپال پیش از آنکه در سال ۲۰۰۴ در مسکو بازداشت شود، از فعالیت ده‌ها جاسوس روس در دستگاه اطلاعات انگلیس پرده برداشته بود.

در سال ۲۰۰۶ میلادی حکم ۱۳ سال زندان برای وی صادر شد و سپس وی توانست حق پناهندگی به بریتانیا در سال ۲۰۱۰ را پس از دریافت حق معاوضه با جاسوس‌های روس دریافت کند.

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس هشدار داده است که اگر برای وی مسجل شود که روسیه در پشت پرده مسموم کردن اسکریپال دخیل بوده است، پاسخ جدی به مسکو خواهد داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز