خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد شورشیان در غوطه شرقی برای مذاکره با دمشق

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۳۳۸

تلویزیون دولتی سوریه تصاویری از انتقال شماری از عناصر گروه‌های تروریستی از غوطه شرقی در حومه دمشق به وسیله اتوبوس منتشر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، تلویزیون دولتی سوریه تصویر سرنشینان یک اتوبوس حامل ۱۳ عنصر مسلح به همراه خانواده‌هایشان را در حال ترک غوطه شرقی نشان داده است.

تلویزیون «العربیه» نیز گزارش داده است، گروه موسوم به «جیش الاسلام» اصلی‌ترین گروه شورشی در غوطه شرقی اعلام کرده است، با انتقال عناصر زندانی وابسته به گروه جبهه النصره، به استان ادلب در شمال سوریه موافقت کرده است.

جیش الاسلام گفته است، این توافق در پی مذاکره با سازمان ملل و نهادهای مدنی اتخاذ شده است.

یک مقام ارتش روسیه نیز روز جمعه اعلام کردکه شماری از نیروهای جدا شده از گروه جبهه النصره خواستار مذاکره با نیروهای دولتی سوریه و روسیه شده‌اند.

غوطه شرقی مجموعه‌ای از چند شهر در حومه دمشق و در کنترل شورشیان است که از سال ۲۰۱۳ در محاصره ارتش سوریه قرار دارد. در طول سه هفته گذشته که ارتش سوریه و متحدانش عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی غوطه شرقی از تروریست‌ها آغاز کرده‌اند.

روسیه پیش از این به شورشیان پیشنهاد کرد که می‌توانند همراه خانواده و سلا‌ های انفرادی خود از محاصره خارج شوند. در موارد قبلی نیز هنگامی که شورشیان شکست خورده‌اند به آنها اجازه داده شده به مناطق تحت کنترل شورشیان در جوار مرز ترکیه بروند.

در همین حال، صلیب سرخ جهانی روز جمعه اعلام کرد محموله‌ای از کمک‌های انسان‌دوستانه وارد غوطه شرقی شده است.

طبق این گزارش،این کمک‌ها توسط ۱۳ کامیون روز جمعه از خط نخست منطقه غوطه شرقی گذشت و رهسپار شهر «دوما» شد. این کمک‌ها شامل بسته‌های غذایی برای دوازده‌ هزار نفر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز