خبرگزاری کار ایران

دموکرات مسیحی‌های آلمان درباره تشکیل دولت ائتلافی رای‌گیری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۹۲۱

حزب دموکرات مسیحی آلمان امروز – دوشنبه- تشکیل جلسه می‌دهد تا درباره توافق تشکیل دولت ائتلافی با سوسیال دموکرات‌ها رای‌گیری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رای مثبت اعضای حزب دموکرات مسیحی آلمان به تشکیل دولت ائتلافی با سوسیال دموکرات‌ها، «آنگلا مرکل» صدر اعظم این کشور را یک قدم دیگر به دوره چهارم تصدی قدرت نزدیک‌تر خواهد کرد.

چالش آخر احزاب آلمان برای پایان دادن به بن‌بست پنج ماهه پس از انتخابات پارلمانی ۲۴ سپتامبر در این کشور، هفته آینده خواهد بود. در تاریخ چهارم مارس قرار است نتیجه آرای اعضای حزب سوسیال دموکرات به ائتلاف با دموکرات مسیحی‌ها اعلام شود.

در همین حال اعلام شده است که صدراعظم آلمان تصمیم دارد یکی از سمت‌های کابینه آینده این کشور را به یکی از منتقدان حزب محافظه‌کاران در این کشور بسپارد.

به نظر می‌رسد این اقدام مرکل در جهت کاهش نارضایتی‌ها در گروه‌های راست در آلمان است.

بر این اساس، مرکل قصد دارد «جینز اسپاهن» ۳۷ ساله را به عنوان وزیر سلامت در کابینه جدید خود انتخاب کند. صدراعظم آلمان پس از انتخابات ماه سپتامبر در این کشور و کسب پیروزی شکننده با انتقادات گسترده‌ای از سوی دموکرات مسیحی‌ها مواجه شد.

بر همین اساس، چندین مقام ارشد حزب محافظه‌کار آلمان به رهبری صدراعظم این کشور از این حزب خواستند تا برای کسب رای حامیان به راست متمایل شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز