خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع روسیه هشدار داد:

برنامه‌ریزی گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی برای حملات شیمیایی

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۹۰۴

وزارت دفاع روسیه هشدار داد، گروه‌های تروریستی مستقر در غوطه شرقی دمشق در حال برنامه‌ریزی برای حمله با گازهای سمی با هدف متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه، یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گروه‌های مسلحِ مستقر در غوطه شرقی دمشق برای حملات تحریک‌آمیز با گاز سمی برنامه‌ریزی می‌کنند تا در پی آن، دمشق به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم شود.»

وزارت دفاع روسیه از تشدید تنش و درگیری‌ها در غوطه شرقی دمشق سخن گفته است؛ منطقه‌ای که گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام»، «جبهه‌النصره»، «احرار الشام»، «فیلق الرحمن» و «فجرالامه» تحت فرماندهی عملیات واحد تشکیل شده‌اند.

طبق اعلام این وزارتخانه، افراد مسلح، صبح یکشنبه به مقرهای ارتش سوریه در بخش‌های مختلفی از خطوط تماس حمله کردند.

این بیانیه افزود، عناصر مسلح جیش الاسلام و جبهه النصره همچنان صدها غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را به اسارت گرفته‌ و مانع از خروج غیرنظامیان از مناطق درگیر می‌شوند.

براین اساس، حملات خمپاره‌ای مستمر به شهرک‌های مسکونی در دمشق از مناطق تحت اشغال گروه ترویستی جیش الاسلام صورت می‌گیرد.

در این میان، سازمان موسوم به «کلاه سفیدها»، که نیروهای آن را اعضای وابسته به معارضان تشکیل می‌دهند، ارتش سوریه را به حملات شیمیایی به غوطه شرقی متهم می‌کنند. دمشق بارها این اتهام را رد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز