خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

حضور ارتش آمریکا در سوریه تنها یک دلیل دارد

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۱۶۱

رئیس‌جمهوری آمریکا با این ادعا که عملکرد روسیه و ایران در حمایت از نظام دمشق «رسوایی» است، اظهار داشت که تنها هدف نظامی واشنگتن در سوریه رهایی از داعش است.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته طی سخنانی در واشنگتن گفت: «واقعیت این است که آنچه روسیه و ایران اخیرا در سوریه انجام می‌دهند یک رسوایی انسانی است. ولی ما آنجا به یک دلیل حضور داریم و آن هم رهایی از گروه تروریستی داعش و بازگشت به دیار. ما دلیل دیگری برای این حضور نداریم، به طور کلی ما هدف‌مان را محقق کرده‌ایم. اقدامات اخیر این سه کشور علیه مردم، یک رسوایی است.»

ایالات متحده در حالی‌ ایران و روسیه را در سیبل انتقادها درباره گزارش‌های ادعایی در ارتباط با کشتارها در غوطه شرقی دمشق، قرار داده است که ارتش سوریه در آنجا شورشیانی را هدف قرار داده است که معمولا حملات موشکی مرگبار به پایتخت را در برنامه کار خود قرار داده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید در بمباران هوایی روزهای اخیر در غوطه شرقی، منطقه تحت کنترل شورشی‌ها در حومه دمشق، صدها نفر کشته شده‌اند و شمار جان‌باختگان در یک هفته گذشته از مرز ۴۰۰ نفر گذشته است. واشنگتن، روسیه و ایران را مسئول این حملات معرفی کرده است.

در همین راستا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه‌ روسیه اعلام کرد که در صورت برقراری آتش‌بس در سوریه به‌ویژه در غوطه شرقی، تضمینی وجود ندارد که شورشیان مسلح به «حمله به مناطق مسکونی» پایان ندهند.

 لاوروف در عین حال گفت که کشورش فرمولی پیشنهاد می‌دهد که «آتش‌بس را بر مبنای تضمین آنهایی که داخل یا خارج غوطه شرقی هستند، به یک آتش‌بس واقعی بدل کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز