خبرگزاری کار ایران

رأی‌گیری شورای امنیت درباره آتش‌بس غوطه شرقی به امروز موکول شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۰۲۳

مذاکرات اعضای شورای امنیت درباره پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس ۳۰ روزه در غوطه شرقی در سوریه به نتیجه نرسید و رای‌گیری درباره این پیش‌نویس به تعویق افتاد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مذاکرات اعضای شورای امنیت در روز جمعه درباره پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس ۳۰ روزه در غوطه شرقی به نتیجه نرسید و رای‌گیری درباره این پیش‌نویس به تعویق افتاد.

مذاکرات درباره قطعنامه پیشنهادی کویت و سوئد برای آتش‌بس در غوطه شرقی در حومه دمشق پنجشنبه به نتیجه رسید و اعلام شد که روز جمعه در این زمینه رای‌گیری خواهد شد. اما مذاکرات روز جمعه نیز به نتیجه نرسید و گفته می‌شود امروز- شنبه- در این خصوص رای‌گیری می‌شود.

«منصور ایاد العتیبی» سفیر کویت در سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت گفته است، پیش‌نویس برای پایان دادن به کشتار در غوطه شرقی و دیگر مناطق سوریه ظهر شنبه( به وقت محلی) به رای گذاشته می‌شود.

منصور ایاد العتیبی اضافه کرده است، مذاکرات اکنون بر سر مفاد بخشی از این پیش‌نویس در خصوص توقف خشونت‌ها ۷۲ ساعت پس از تصویب قطعنامه متمرکز است.

پیش‌نویس این قطعنامه پیش‌بینی کرده است که ۷۲ ساعت پس از تصویب قطعنامه، باید در غوطه شرقی آتش‌بس برقرار شود و ۴۸ ساعت پس از آن هم اجازه تحویل کمک‌ها و خروج از منطقه برای دریافت خدمات پزشکی داده شود.

«اولاف اسکوگ» نماینده سوئد در سازمان ملل متحد نیز گفته است: «ما هنوز نتوانستیم به طور کامل اختلافات را بر طرف کنیم. ما از تلاش‌ها در این زمینه دست نخواهیم کشید. امیدوارم بتوانیم یک قطعنامه مفید، معنی‌دار و موثر را شنبه تصویب کنیم.»

گفته می‌شود دلیل تاخیر در رای‌گیری پیشنهاد روسیه در خصوص پیش نویس سوئد و کویت است که خواستار انجام اصلاحاتی «عینی و واقع‌گرا» در این پیش‌نویس شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز