خبرگزاری کار ایران

کره‌شمالی تحریم‌های جدید آمریکا را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۶۹۰

کره‌شمالی آمریکا را به تحریک تقابل در شبه‌جزیره کره‌ با اعمال تحریم‌های جدید محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در شرایطی که معترضان در کره‌جنوبی تلاش می‌کنند مانع از سفر مقام‌های کره‌شمالی به این کشور برای شرکت در مراسم اختتامیه المپیک زمستانه شوند، پیونگ‌یانگ امروز –یکشنبه- آمریکا را به تحریک تقابل میان دو کره با اعمال تحریم‌های جدید متهم کرد.

پس از نزدیک به یک سال شدیدترین تنش‌های فزاینده بر سر آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی و ششمین آزمایش بزرگ هسته‌ای این کشور که در تقابل با تحریم‌های سازمان ملل بود، برگزاری بازی‌های المپیک زمستانه در کره‌جنوبی منجر به تعامل میان دو کره شد.

اما روزهای پایانی این بازی‌ها در سایه اعلامیه آمریکا مبنی بر اعمال بزرگ‌ترین بسته تحریمی علیه کره‌شمالی با هدف عقب‌نشینی این کشور از برنامه هسته‌ای و موشکی خود، قرار گرفت.

خبرگزاری کره‌شمالی به نقل از وزیر خارجه این کشور نوشت: «به لطف عشق نجیبانه رهبری ما به ملت و عزم قوی برای صلح، گفت‌وگوها و همکاری‌ها میان دو کره که مدت‌های زیادی در انتظار آن بودیم برگزار شد و المپیک با موفقیت و در نتیجه همکاری میان دو کره برگزار شد.»

خبرگزاری کره‌شمالی در ادامه نوشت: «در آستانه پایان بازی‌های المپیک، آمریکا تلاش می‌کند تا با اعلام تحریم‌های متعدد علیه کره‌شمالی، سایه ابر سیاه دیگری از تقابل و جنگ را بر سر شبه جزیره کره مستقر کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز