خبرگزاری کار ایران

خواهر رهبر کره شمالی وارد کره جنوبی شد/ تحلیلگران: کیم حامل پیام شخصی از برادرش است

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۰۱۱

خواهر رهبر کره‌شمالی برای تماشای بازی‌های المپیک زمستانه کره‌جنوبی وارد این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی به عنوان نخستین عضو خانواده حاکمیت این کشور و برای نخستین بار از زمان جنگ دو کره وارد خاک کره‌جنوبی شد.

کیم یو به عنوان بخشی از هیات عالی‌رتبه دیپلماتیک کره‌شمالی به رهبری «کیم یونگ نام» رئیس بخش تشریفات این کشور صبح امروز –جمعه- برای تماشای بازی‌های المپیک زمستانه کره‌جنوبی وارد این کشور شد. بازی‌های المپیک زمستانه کره‌جنوبی که در پیونگ چانگ برگزار می‌شود، منجر به ایجاد روابط دیپلماتیکی میان دو رقیب (کره‌شمالی و کره‌جنوبی) شده است.

آخرین عضو خانواده حاکمیتی کره‌شمالی که به کره‌جنوبی سفر کرده بود «کیم ایل سونگ» پدربزرگ رهبر کنونی کره‌شمالی بود که پس از آن‌که نیروهایش در سال ۱۹۵۰ خاک کره جنوبی را اشغال کردند، وارد این کشور شد.

«مون جائه این» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی این بازی‌ها را «المپیک صلح» خوانده که درها را به سوی گفت‌وگو باز خواهد کرد و می‌تواند تنش‌ها را در شبه جزیره کره کاهش دهد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که یونگ جو حامل پیام شخصی از برادرش برای مقام‌های کره‌جنوبی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز