خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل ارسال فوری کمک‌های انسانی به سوریه را خواستار شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۵۶۳

دبیرکل سازمان ملل متحد با استقبال از مصوبه شورای امنیت درباره آتش‌بس در سوریه، خواستار ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه به مناطق ناآرام در این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، پس از تصویب قطعنامه آتش‌بس در سوریه که شب گذشته به اتفاق آرا در شورای امنیت صورت گرفت، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌ها در سوریه خواست فرصت ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم این کشور را فراهم کنند.

گوترش با تاکید بر آمادگی سازمان ملل برای انجام وظایف خود، به تمامی طرف‌های درگیر در سوریه یادآور شد که باید براساس قوانین بین‌المللی و قوانین مربوط به حقوق بشر، در تمامی شرایط از جان غیرنظامیان و تاسیسات شهری حمایت کنند.

دبیرکل سازمان ملل گفت: «تلاش‌هایی که در راستای مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرند، نمی‌توانند جایگزین این تعهدات شوند.»

سوئد و کویت، طراحان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس، دو هفته پیش این طرح را به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند ولی مذاکرات در مورد آن به سختی پیش رفت، چون روسیه حاضر نبود از آن حمایت کند. مسکو خواهان اصلاحاتی در متن پیشنهادی شده بود؛ آتش‌بس فعلی گروه‌های تروریستی داعش و جبهه‌النصره را شامل نمی‌شود.

در قطعنامه پیشنهادی سوئد و کویت پیش‌بینی شده که ۷۲ ساعت پس از تصویب، آتش‌بس برقرار شود و ۴۸ ساعت پس از آن هم اجازه کمک‌رسانی و خروج از منطقه برای دریافت خدمات پزشکی داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز