خبرگزاری کار ایران

نگرانی شدید سازمان ملل از بحران سیاسی در لبنان

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۷۷۹

دبیرکل سازمان ملل متحد از بحران سیاسی شکل‌گرفته در لبنان در پی استعفای نخست‌وزیر این کشور ابراز نگرانی شدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران به موضوع استعفای «سعد الحریری» از نخست‌وزیری لبنان و بحران سیاسی در لبنان، پرداخت.

گوترش گفت: «(طی هفته جاری) در سطح سیاسی و دیپلماتیک در تماس نزدیک با عربستان سعودی، لبنان و شمار زیادی از کشورها بوده‌ام.»

دبیرکل سازمان ملل افزود: «این موضوع مایه نگرانی برای ما است. آن‌چه ما می‌خواهیم حفظ صلح در عربستان است. مهم این است که هیچ درگیری جدیدی در این منطقه که به پیامدهای ویرانگری منجر می‌شود، شکل نگیرد. حفظ وحدت و ثبات در لبنان و فعالیت موسسات لبنانی مهم است.»

وی تأکید کرد: «ما بسیار نگران هستیم و امیدواریم که تنش در منطقه ایجاد نشود؛ تنشی که عواقب غم‌انگیزی دارد.»

طبق این گزارش، دبیرکل سازمان ملل مضمون گفت‌وگوها با طرف‌های درگیر در لبنان را فاش نکرد.

سعد الحریری، شنبه گذشته در اقدامی غیرمعمول و در حالی‌که در عربستان سعودی به‌سر می‌برد، استعفای خود را از نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد. در حال حاضر نگرانی‌هایی درخصوص وضعیت وی در این کشور پادشاهی مطرح می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز