خبرگزاری کار ایران

روسیه خطاب به آمریکا در شورای امنیت:

حضورتان در سوریه غیرقانونی است/ حمله به نیروهای همپیمان ارتش سوریه جنایت به‌شمار می‌رود

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۹۸۷

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، تأکید کرد که حمله ائتلاف آمریکایی به نیروهای همپیمان دولت سوریه، جنایت به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «واسیلی نینزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، روز گذشته اعلام کرد که در نشست شورای امنیت به حمله ائتلاف آمریکایی به نیروهای همپیمان ارتش سوریه در دیرالزور اعتراض کرد.

این دیپلمات روس گفت: «در جریان نشست، از آنها خواستم به یاد بیاورند که حضورشان در سوریه عملا غیرقانونی است و هیچ‌کس آنها را به این کشور دعوت نکرده است. آنها دائما اصرار می‌کنند که در آنجا با تروریسم بین‌المللی مبارزه می‌کنند ولی ما می‌بینیم که آنها بیرون از این چارچوب قرار دارند.»

وی در اشاره به حمله دیروز ائتلاف آمریکایی به نیروهای همپیمان دولت سوریه، گفت: «به نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا هشدار دادم که مقابله با این افراد، که واقعا با تروریسم بین‌المللی در خاک سوریه می‌جنگند، یک جنایت به‌شمار می‌رود.»

ائتلاف آمریکایی، روز گذشته اعلام کرد، در جریان حمله جنگنده‌های این ائتلاف به نیروهای همپیمان دولت سوریه در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ نفر از این نیروها کشته شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز