خبرگزاری کار ایران

ائتلاف آمریکایی مواضع نیروهای حامی دولت سوریه را بمباران کرد

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۷۱۵

ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به رهبری آمریکا اعلام کرد که طی حملات هوایی، نیروهای حامی دولت سوریه را هدف قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به سرکردگی آمریکا، بامداد امروز- پنجشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد، در واکنش به «حمله غیرمنتظره‌ای» از سوی نیروهای حامی دولت سوریه به مراکز «نیروهای دمکراتیک سوریه»، اقدام به انجام شـش مورد حمله هوایی علیه این نیروها کرده‌ است.

بنا بر این بیانیه مستشاران ائتلاف در زمان «حمله» همراه «نیروهای دمکراتیک سوریه» بودند؛ در هشت کیلومتری شرق منطقه حائل نظامی در کرانه رود فرات، در استان دیرالزور.

یک مقام ایالات متحده که نامش فاش نشده، گفته‌ است به هیچ‌یک از پرسنل آمریکایی، در جریان حمله نیروهای حامی دولت سوریه آسیبی نرسیده است.

یک مقام آمریکایی به شبکه سی‌ان‌ان گفته است مهاجمان، مسلح به توپخانه و جنگ‌افزارهای دیگر، از رودخانه فرات گذشته‌ بودند.

بنا بر بیانیه ائتلاف «در راستای دفاع از این نیروها و متحدان آن‌ها، ائتلاف دست به حمله هوایی علیه مهاجمان زده‌ است تا جلوی عمل خشونت‌آمیز علیه هم‌پیمانان درگیر علیه داعش گرفته شود.»

از سوی دیگر، یک مسئول بلندپایه آمریکایی در این باره گفت که بیش از ۱۰۰ نیروی هم‌پیمان دولت سوریه در این حمله کشته شده‌اند و ائتلاف به رهبری آمریکا توانست «یک حمله بزرگ و هماهنگ شده» توسط آنها را ناکام بگذارد.

نیروهای دولتی سوریه در بخش دیگر رودخانه فرات، در اطراف شهر دیرالزور حضور دارند.

هنوز مشخص نیست چه گروه یا گروه‌هایی در میان آن‌چه ائتلاف «نیروهای حامی حکومت سوریه» نامیده، حضور داشتند. در عین حال گزارش یا بیانیه‌ای در مورد تلفات احتمالی در میان آن‌ها منتشر نشده‌ است.

نیروهای دمکراتیک سوریه، گروهی شبه‌نظامی متشکل از کـردها و اعراب سوریه است. آن‌ها از حمایت هوایی، نظامی و مستشاری ائتلاف به رهبری آمریکا، بهره می‌برند و در شمال و شرق سوریه حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز