خبرگزاری کار ایران

ناتو ۲ مقر جدید در آمریکا و آلمان احداث می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۹۸۴

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) قرار است ۲ مرکز فرماندهی جدید در آمریکا و آلمان احداث کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، در یکی از گزارش‌های محرمانه ناتو ابراز تردید شده که این نهاد نظامی بتواند در برابر حمله‌ای غافلگیرانه از سوی روسیه به گونه‌ای سریع و متناسب واکنش نشان دهد. حال قرار است در آلمان و آمریکا دو مرکز فرماندهی جدید ناتو تاسیس شود.

کشورهای عضو پیمان ناتو موافقت خود را با پیشنهاد «اورزولا فون درلاین» وزیر دفاع آلمان مبنی بر تاسیس یک مرکز فرماندهی ناتو در آلمان اعلام کردند.

قرار است که خبر قطعی در این باره در نشست وزیران دفاع ناتو اعلام شود. این نشست هفته آینده برگزار خواهد شد.

مرکز فرماندهی جدید ناتو در منطقه کلن- بن در غرب این کشور خواهد بود. در این منطقه اداره امور نیروهای مسلح آلمان و همچنین پایگاه نیروهای مسلح این کشور مستقر است.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان در این باره گفت ایجاد این مرکز فرماندهی ناتو در آلمان برمبنای طرح تقویت ساختار فرماندهی ناتو بوده است.

دومین مرکز فرماندهی جدید ناتو نیز قرار است در آمریکا تاسیس شود و مسیرهای هوایی و دریایی میان آمریکا و اروپا را زیر نظر داشته باشد.

وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو چهارشنبه‌ ۸ نوامبر سال گذشته میلادی در جریان نشست خود در بروکسل به توافق رسیدند که ساختار فرماندهی ناتو تقویت شود. «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی آن زمان در این رابطه گفت: «ساختار فرماندهی (ناتو) باید تغییر کند، زیرا وضعیت امنیتی تغییر کرده است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز