خبرگزاری کار ایران

العبادی خبر داد:

طرح دولتی برای کاهش نیروهای ائتلاف در عراق

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۲۹۸

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، طرحی دولتی برای کاهش تدریجی نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای داعش در این کشور وجود دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، عصر سه‌شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، طرحی دولتی برای کاهش نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق به صورت تدریجی وجود دارد؛ زیرا ما همچنان به پیشتیبانی هوایی این ائتلاف نیاز داریم.

العبادی تصریح کرد، همچنان خطر واقعی وجود داعش در سوریه وجود دارد. همچنان در خاک سوریه منطقه‌ای وجود دارد که عناصر تروریستی داعش در آنجا مستقر هستند. تروریست‌های حاضر در سوریه در حال آموزش دادن افراد انتحاری هستند تا در عراق و منطقه دست به عملیات انتحاری بزنند. این یک خطر حقیقی است که مقابله با آن نیازمند پوشش هوایی قوی و گسترده است و باید مناطق مختلف عراق همچون صحرای الانبار، منطقه الجزیره، مرزهای عراق و سوریه تحت نظارت باشد تا هیچ تحرکی تروریستی رخ ندهد.

وزارت دفاع آمریکا، روز گذشته اعلام کرده بود، ائتلاف بین‌المللی دیگر نیازی برای نگه‌داشتن یگان‌های توپخانه‌ای خود در عراق ندارد ولی به حضور خود در این کشور با هماهنگی دولت بغداد و به اقتضای نیاز ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز