خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تهدید نیکی هیلی به خروج واشنگتن از برجام/ دیدار ترامپ با شهروندان فراری کره‌شمالی/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۵۵۵

تهدید سفیر آمریکا در سازمان ملل به خروج این کشور از برجام، تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله لبنان و حمله جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به جنوب نوار غزه از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، یک سخنگوی اتحادیه اروپا گفت که در صورت خروج آمریکا از برجام، بروکسل از منافع فعالان اقتصادی خود محافظت خواهد کرد.

- گزارش محرمانه ناظران مستقل سازمان ملل، پیونگ‌یانگ را به تامین سلاح برای سوریه و میانمار متهم کرد.

- جنگنده‌های اسرائیلی شب گذشته یک مقر وابسته به گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس را در رفح در جنوب نوار غره بمباران کردند.

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با برخی شهروندان کره‌شمالی که موفق به فرار از کشورشان شده‌اند، در کاخ سفید دیدار کرد.

- «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که مشارکت‌کنندگان در کنفرانس صلح سوریه در بندر سوچی روسیه، در دستیابی به نتایج ملموس شکست خوردند.

- «عبدالمالک الحوثی» رهبر انصارالله یمن گروه‌های سیاسی در این کشور را به گفت‌وگو و تفاهم بر اساس مشارکت، همکاری، آزادی و استقلال فراخواند.

- وزارت خزانه‌داری آمریکا ۶ فرد و هفت نهاد را به اتهام ارتباط با بخش مالی حزب‌الله، تحریم کرد.

- وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و یک دیپلمات انگلیسی درباره روند اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

- «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت در صورتی که کشورها با دولت ترامپ علیه ایران همکاری نکنند، واشنگتن از برجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز