خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمله جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به جنوب نوار غزه/ تظاهرات گسترده مردم سوئیس در اعتراض به سفر ترامپ/ گفت‌وگوی تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره برجام

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۷۵۶

تظاهرات گسترده مردم سوئیس در اعتراض به سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به این کشور، حمله جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به جنوب نوار غزه و گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری فرانسه و نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی درباره برجام از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که باید به هر قیمتی که شده است از کشور خود محافظت کنیم و سرازیر شدن مهاجران به آمریکا باید متوقف شود.

- «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، عصر روز گذشته –شنبه- با صدور بیانیه‌ای، از تشکیل ائتلاف انتخاباتی موسوم به «النصر» (پیروزی) خبر داد.

- «سیمون هنشاو» معاون اداره جمعیت، پناهجویان و مهاجرت وزارت امور خارجه آمریکا، اعلام کرد اواخر هفته آینده از سمت خود استعفا می‌کند.

- ارتش سوریه از آزادسازی ۱۰ شهر و روستا در مسیر رسیدن به ادلب خبر داد.

- «ابراهیم الزکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه پس از گذشت دو سال، روز گذشته -شنبه- مجوز حضور میان خبرنگاران را دریافت کرد.

- فوران دود و خاکستر از آتشفشانی در مرکز فیلیپین موجب شد وضعیت اضطراری در این کشور اعلام شده و چندین روستا تخلیه شود.

- مردم سوئیس روز گذشته -شنبه- در اعتراض به سفر «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا به این کشور، تظاهرات کردند.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس‌جمهوری فرانسه، گفته است کشورهایی که خواهان حفظ توافق هسته‌ای با ایران ( برجام) هستند باید این توافق را اصلاح کنند.

- «حبیب العادلی» وزیر کشور سابق مصر که به اتهام فساد به تحمل هفت سال حبس محکوم شده بود، به حکم دادگاه آزاد شد.

- وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که بر موضع خود در خصوص غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی تأکید دارد.

- جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ساعات پایانی شامگاه شنبه شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

- مذاکرات میان رهبران اپوزیسیون و دولت چپ‌گرای ونزوئلا در جمهوری دومینیکن بدون دستیابی به توافقی برای خاتمه دادن به بحران اقتصادی و سیاسی کاراکاس پایان یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز