خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

لیبرمن لبنان را به دلیل ارتباط با ایران تهدید کرد/ وام ۵۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی به ازبکستان/ درخواست محمود عباس از فرانسه و آلمان برای میانجی‌گری

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۰۸۶

درخواست رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای میانجی‌گری آلمان و فرانسه، وام بانک جهانی به ازبکستان و تهدیدهای وزیر جنگ اسرائیل علیه لبنان به دلیل ارتباط با ایران از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور خواهان رفع سقف زمانی محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران و مقابله با پیشرفت برنامه موشکی این کشور است.

-«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل  لبنان را به دلیل روابطش با ایران، به حمله نظامی تهدید کرد.

- سفیر روسیه در کره شمالی هشدار داد اعمال ممنوعیت کامل صادرات نفت به کره شمالی به معنای محاصره کامل بوده و می‌تواند اعلام جنگ به پیونگ یانگ تلقی شود.

- بانک جهانی برای توسعه بخش میوه‌ و سبزیجات ازبکستان به این کشور معادل ۵۰۰ میلیون دلار وام داد.

- وزارت امور خارجه آمریکا رهبر حماس و سه گروه اسلام‌گرای مصری و فلسطینی را در فهرست تروریستی خود قرار داد.

- وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که کشورش سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی را تا زمانی که راه‌حل دو کشوری میان اسرائیل و فلسطینیان اجرایی شود، در تل‌آویو نگه می‌دارد.

- ارتش ترکیه خبر داد که در حمله اخیر به مواضع پ.ک.ک در شمال عراق، ۴۹ عضو این گروه را کشته است.

- «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان ایفای نقش میانجی‌گری آلمان و فرانسه برای حل نزاع میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها شد.

- وزارت امنیت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن موقعیت «حفاظت ویژه» برای شهروندان سوری را تمدید کرده که مانع ازاخراج حدود هفت هزار نفر از آنها از آمریکا می‌شود.

- «بثینه شعبان» مشاور رئیس جمهوری سوریه گفت که صهیونیسم با تروریسم ارتباط دارد و جنگ علیه تروریسم همان جنگ علیه صهیونیسم است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز