خبرگزاری کار ایران

بیانیه مشترک قطر و آمریکا درباره بحران خلیج‌فارس

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۶۲۱

واشنگتن و دوحه از پیامدهای بحران خلیج‌فارس و آثار مخرب این بحران بر صلح و امنیت منطقه‌ای ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، واشنگتن و دوحه برای همکاری مشترک در زمینه دفاع از قطر درباره تهدیدهای خارجی توافق کردند.

این توافق، روز گذشته در جریان «کنفرانس استراتژیک قطر- آمریکا» در واشنگتن و با حضور وزیران دفاع و خارجه هر دو کشور حاصل شد.

در بیانیه مشترک واشنگتن و دوحه، بر ضرورت حل فوری بحران کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در راستای احترام به حاکمیت ملی قطر تأکید شده است. 

واشنگتن و دوحه در این بیانیه، از پیامدهای بحران خلیج‌فارس در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی و انسانی و آثار مخرب این بحران بر صلح و امنیت منطقه‌ای ابراز نگرانی کردند.

از سوی دیگر، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا از «قطری‌ها به خاطر پایبندی به تعهدات امنیتی در زمینه مبارزه با تروریسم» قدردانی کرد و گفت: «قطر دوست و شریکی قدرتمند و سنتی برای ایالات متحده است.»

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز اظهار داشت: «ما نگران لحن و تبلیغاتی هستیم که هر روز در جریان‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی به کار گرفته می‌شود. ضروری است که همه طرف‌‌ها از خود خویشتنداری نشان دهند تا با کاهش تنش به سمت حل و فصل این مناقشه حرکت کنند.»

«خالد العطیه» وزیر دفاع قطر در این کنفرانس تأکید کرد: «قطر در دفاع از حاکمیت خود تردید نخواهد کرد.»

امارات متحده عربی به همراه عربستان سعودی، بحرین و مصر از تابستان گذشته مناسبات سیاسی و مبادلات تجاری خود با قطر را قطع کرده‌اند و این کشور را به حمایت از تروریسم و حکومت ایران متهم می‌کنند. دوحه با رد این اتهامات، هدف این کشورها را نقض حاکمیت ملی خود توصیف کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز