خبرگزاری کار ایران

قطر بار دیگر از آمادگی‌اش برای حل بحران خلیج‌فارس خبر داد

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۱۴۸

نخست‌وزیر قطر بار دیگر بر آمادگی کشورش برای مذاکره جهت حل بحران در شورای همکاری خلیج‌‌فارس، به‌گونه‌ای که حاکمیت و استقلال آن خدشه‌دار نشود، تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «عبدالله بن‌ناصر بن‌خلیفه آل‌ثانی» نخست‌‌وزیر و وزیر کشور قطر، روز گذشته به‌مناسبت فرارسیدن روز استقلال این کشور در نطقی تلویزیونی گفت: «جشن روز ملی امسال در زمانی برگزار می‌شود که کشور قطر تحت محاصره ظالمانه قرار دارد. محاصره‌ای، که تمامی هنجارها، ارزش‌ها و الفبای تعامل بین کشورها را نقض کرده است تنها با این هدف که به ما برای کنار گذاشتن ارزش‌های‌مان و صرف‌‌نظر از حاکمیت‌مان و نیز تحمیل قیمومیت فشار بیاورد تا قطر دولتی وابسته و فرمان‌بردار باشد.»

وی تأکید کرد: «این امر از نظر دولت و ملت قطر و نیز جامعه جهانی غیرقابل قبول است.» 

 مقام قطری، ادعاهای کشورهای محاصره‌کننده را «افتراها و تهمت‌های ناروا» توصیف کرد.

عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر از پنجم ژوئن روابط اقتصادی و دیپلماتیک با قطر را به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده‌اند.

 نخست‌وزیر قطر افزود: «این بحران نیات سوء و تعامل غیرمتمدنانه ائتلاف محاصره‌کننده کشورمان را فاش کرد.»

وی با اشاره به ضرب‌المثل «عدو شود سبب خیر اگر خدا بخواهد»، گفت: «ولی کید و نیرنگ به خودشان بازگشت و ملت ما که توانستند از این مرحله با موفقیت عبور کنند، از این اقدام منفعت برده‌اند.»

این مقام قطری تأکید کرد که موضع دوحه از همان آغاز بحران آشکار و ثابت بوده است؛ مذاکره تنها راهکار برای حل بحران است به‌گونه‌ای که حاکمیت کشور خدشه‌دار یا در امور آن دخالت نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز