خبرگزاری کار ایران

سرشاخ شدن دو عضو ناتو در شمال سوریه/ مشاور ترامپ: ترکیه به عملیات نظامی در عفرین پایان دهد

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۴۶۷

مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا از ترکیه خواسته است به عملیات نظامی در شمال سوریه پایان دهد. همزمان، مقام‌های آنکارا درباره خطر رویارویی نظامیان آمریکا با نیروهای زمینی ترکیه در سوریه هشدار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «تام باسرت» مشاور امنیت داخلی رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته در «داووس» سوییس گفته است، واشنگتن ترجیح می‌دهد نیروهای نظامی ترکیه به عملیات خود در منطقه عفرین پایان دهند.

باسرت تصریح کرده است، ترکیه با ورود به سوریه و عفرین باید مواظب تنش‌های بالقوه ناشی از این اقدام باشد.

آمریکا پیش از این نیز از ترکیه خواستار خویشتنداری شده بود.

این در حالی است که سخنگوی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز گذشته از آمریکا خواست یا تمامی حمایت‌های خود از «یگان‌های مدافع خلق» در سوریه را متوقف کند، یا خطر رویارویی با نیروهای زمینی ترکیه در سوریه را بپذیرد.

«بکر بوزداغ» معاون نخست‌وزیر ترکیه گفته است: «کسانی که از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کنند، هدف قرار خواهند گرفت.»

بوزداغ که با حفظ سمت، به عنوان سخنگوی دولت هم انجام وظیفه می‌کند، افزوده است: «ایالات متحده باید در برنامه حمایت از تروریست ها بازنگری کند تا از هرگونه تقابل با ترکیه جلوگیری شود.»

این لحن آنکارا، شدیدترین انتقادی است که تاکنون و بر سر مسائل مرتبط با سوریه، میان ترکیه و آمریکا مطرح شده است. این در شرایطی است که ترکیه، از اعضای پیمان سازمان آتلانتیک شمالی( ناتو) به شمار می‌رود.

حرکت نیروهای نظامی ترکیه به سمت «منبج» در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شرق عفرین، که تحت کنترل شبه‌نظامیان کرد است، تهدیدی برای تحرکات آمریکا در شمال شرقی سوریه خواهد بود.

آمریکا در آن منطقه نیروهای نظامی مستقر کرده و هرگونه عملیات از سوی ترکیه ممکن است به درگیری مستقیم واحدهای نظامی این کشور با نیروهای آمریکایی بینجامد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز