خبرگزاری کار ایران

درخواست مقام‌های کرد از دولت سوریه برای مقابله با ارتش ترکیه

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۴۶۶

مقام‌های کُرد در شمال سوریه، در اقدامی غیر منتظره، برای مقابله با ارتش ترکیه و متحدان آن در منطقه عفرین، از دولت مرکزی سوریه درخواست کمک کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در سایه تداوم عملیات نظامی ارتش ترکیه موسوم به «شاخه زیتون» در شمال سوریه که با پشتیبانی گروهک شورشی «ارتش آزاد سوریه» انجام می‌شود، مقام‌های کُرد در عفرین از نیروهای ارتش سوریه خواسته‌اند از این منطقه در مقابل عملیات ترکیه حمایت کند.

مقام‌های کُرد در بیانیه‌ای اعلام کردند: «ما از دولت سوریه می‌خواهیم که به تعهدات خود در قبال عفرین عمل کند و از مرزهای این کشور در برابر حمله ارتش متجاوز ترکیه محافظت کند.»

مقام‌های کُرد افزودند: «عفرین بخشی از سوریه است و دولت باید برای دفاع از سوریه به یاری کردها بیاید.»

در این بیانیه آمده است: «هدف این تهاجم ترکیه این است که با اشغال عفرین، بخش‌های بیشتری از سرزمین‌های سوریه را بگیرند.»

ارتش ترکیه و شورشیان سوریِ وابسته به آن از شنبه عملیات زمینی و هوایی را علیه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» آغاز کرده‌اند.

ترکیه گفته هدف از این عملیات بیرون‌راندن شبه‌نظامیان کرد سوری از شهر عفرین و برقراری یک نوار امنیتی در جنوب مرز ترکیه اعلام شده است.

دولت ترکیه، «یگان‌های مدافع خلق» را تروریست می‌خواند و می‌گوید آنها با «پ‌ک‌ک» در تماس‌ هستند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز