خبرگزاری کار ایران

طرح میانمار برای بازگشت آوارگان روهینگیا درمیان تردیدها

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۲۷۶

میانمار خود را برای ورود نخستین گروه از پناهجویان مسلمان روهینگیای این کشور به بنگلادش آماده می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رسانه حکومتی میانمار امروز –شنبه- اعلام کرد که این کشور آماده‌سازی نهایی برای بازگشت نخستین گروه از مسلمانان روهینگیای پناهنده در بنگلادش را صورت می‌دهد.

رویترز نوشت که این موضوع در شرایطی انجام می‌شود که پناهجویان و سازمان ملل متحد درباره طرح دولت میانمار در این زمینه تردید دارند.

«نیی پو» وزیر ارشد استان راخین میانمار  روز گذشته –جمعه- در دیدار از کمپ‌های بازسازی بر تکمیل نهایی روند بازسازی ساختمان‌ها، بیمارستان‌ها و زیر ساخت‌های بهداشتی تاکید کرد.

بیش از ۶۵۵ هزار مسلمان روهینگیای میانمار در پی سرکوب اقلیت روهینگیاها از سوی ارتش این کشور به بنگلادش پناهنده شدند. سازمان ملل متحد عملیات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را پاکسازی نژادی توصیف کرد. میانمار این ادعای سازمان ملل را رد کرد.

بر همین اساس قرار است میانمار از روز سه‌شنبه آینده میزبان پناهجویان روهینگیا در دو مرکز پذیرش و کمپ موقت در نزدیکی استان «مانگتاو» باشد. این روند بر اساس توافق میان میانمار و بنگلادش تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز