خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمایت سازمان ملل، فرانسه، هلند و سوئد از برجام/ هشدار آمریکا به ترکیه برای حمله به عفرین/ سفر تیلرسون به لندن و پاریس

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۷۶۶

هشدار وزارت خارجه آمریکا به آنکارا درباره حمله به عفرین، دفاع دبیر کل سازمان ملل و نمایندگان فرانسه، آمریکا، هلند و سوئد در سازمان ملل از توافق هسته‌ای ایران و از سر‌گیری فعالیت‌های سفارت اسرائیل در اردن از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، -دبیرکل سازمان ملل در دفاع از برجام هشدار داد که موضوع‌های بی‌ارتباط با آن باید برای حفظ این توافق هسته‌ای، جداگانه حل شود.

-نماینده فرانسه در شورای امنیت تاکید کرد که برجام بنای امنیت جهانی است و باید اجرا شود.

-سفیر آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که کشورش همچنان به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.

-نماینده هلند در شورای امنیت تاکید کرد که برجام یک دستاورد مهم در عرصه دیپلماسی است و همه طرف‌ها باید به اجرای آن پایبند باشند.

-نماینده سوئد در شورای امنیت سازمان ملل با تاکید بر اینکه برجام نمونه‌ای از توان دیپلماسی است، گفت که اروپا از برجام حمایت می‌کند.

-درحالی که ترکیه نیروها و تجهیزات خود را در مرز با سوریه برای حمله به شهر کردنشین عفرین مستقر کرده است، وزارت خارجه آمریکا از آنکارا خواست چنین عملیاتی را انجام ندهد.

-رژیم صهیونیستی اعلام کرد، هند به زودی گفت‌وگوهای مربوط به خرید موشک‌های ضد زره اسرائیلی را از سرمی‌گیرد.

- وزیر خارجه روسیه درباره فروپاشی توافق هسته‌ای ایران هشدار داد و تاکید کرد که اجازه داده نخواهد شد که منافع سیاسی برخی کشورها این توافق را تهدید کند.

- یک مقام افغانستان از کشته شدن دست‌کم پنج نفر در انفجار تصادفی یک بمب خبر داد.

- «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد کهه برنامه ساخت دیوار در مرز مکزیک هرگز تغییری نکرده است.

-وزارت امور خارجه مکزیک بار دیگر تاکید کرد که مکزیک پول ساخت دیوار مرزی میان این کشور و آمریکا را پرداخت نمی‌کند.

- تل‌آویو و امان از دستیابی به توافقی خبر دادند که به موجب آن، سفارت رژیم صهیونیستی در اردن هر چه سریع‌تر فعالیت‎های خود را از سر خواهد گرفت.

- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور برای مذاکره درباره ایران و سوریه هفته آینده به لندن و پاریس سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز