خبرگزاری کار ایران

رهبر کره‌شمالی خطاب به همسایه‌ جنوبی‌اش: گذشته را نبش قبر نکنیم!

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۴۱۵

رهبر کره‌شمالی خواستار فراهم‌ شدن شرایط مناسب برای بهبود روابط با همسایه جنوبی خود شده و بر آشتی میان دو کره تأکید کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «کیم‌جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در سخنرانی خود خطاب به مردم این کشور اعلام کرد، بایستی تمامی شرایط لازم برای بهبود روابط با کره‌جنوبی مهیا شود.

خبرگزاری کره‌شمالی سخنان کیم‌جونگ اون را بازتاب داد و گزارش داد که رهبر این کشور با دقت ضرورت در پیش گرفتن سیاستی را مورد تأکید قرار داد که باعث شکل‌گیری نقطه عطفی برای یک اتحاد می‌شود و باید مسائل گذشته را فراموش کرد. 

کیم‌جونگ اون اظهار داشت که نباید گذشته را نبش قبر کرد. وی خواستار بهبود روابط و تماس‌های میان دو کره شد.

خبرگزاری کره‌شمالی در بیانیه‌ای افزود، وقت آن رسیده است که تلاش‌های مردم کره برای پایان‌ دادن به تنش‌ها در شبه‌جزیره کره یکپارچه شود.

در این بیانیه آمده است: «سخن در حال حاضر تنها درباره عادی‌سازی روابط میان دو کره نیست بلکه همچنین درباره آشتی بین دو ملت و اتحاد خودجوش است.»

این در حالی‌ست که وزارت اتحاد کره‌جنوبی، امروز- یکشنبه- اعلام کرد، کره‌شمالی فهرست هیات خود برای نشست کم‌سابقه که طی هفته جاری در سطح بالا با کره‌جنوبی برگزار می‌شود را ارسال کرده است.

اوایل هفته جاری کره‌شمالی خط تلفن ویژه مرز مشترک دو کشور را فعال کرد تا اولین تماس در ارتباط با این مذاکرات برقرار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز